View Single Post
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
bestilte meg akkurat et 680 kort til, vil denne radiatoren klare å kjøle:
3820
sabertooth x79
2x 680

http://www.aquatuning.no/product_inf...de-panels.html

eller må jeg opp i litt tykkere.

kommer til å kjøre corsair SP vifter til push, og corsair AF vifter til pull(da jeg ikke har noe mer fornuftig sted og sette viftene når jeg bygger vannkjøling.

eller vil en radiator som denne være en bedre ide?
http://www.aquatuning.no/product_inf...onsta-360.html.

Og vil pumpen jeg hadde funnet takle dette settuppet? eller må jeg over på noe råere(eller 2 pumper?)
Vis hele sitatet...
Den vil klare jobben fint, men for de riktig pene temperaturene bør du plusse på en 120 eller 240 til. Tykkelsen har heller ikke så enormt mye å si.

Husk at ulike vifter i push/pull ikke nødvendigvis er en god idé. Hvis de er ulike, men dytter noenlunde like mengder luft så går det fint, men som i dette tilfellet der du –hvis jeg forstår deg riktig– skal bruke svake vifter på den ene siden og kraftigere vifter på den andre vil det være et stykke fra en ideell løsning.

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
får vel bumpe en halvdød tråd da... har nå gått passe lei av at skjermkortet mitt ligger på 80-85 grader mens jeg spiller minecraft, å er heller ikke for glad over at i7'n ligger på 90 under stresstester... så jeg vurderer å ta steget over til vannkjøling, like gjerne som en aftermarket-kjøler på gpu. kunne noen gitt meg en liten pekepinn på hva det vil koste å vannkjøle ett 560TI og muligens en i7 2600k? trenger ikke være råe saker med 14 radiatorer, å utseende er heller ikke så viktig i første omgang... vil bare tune ned støyen litt kunne dog tenke meg en 360-radiator med en gang, siden haf x'n støtter det å jeg gjerne vil ha litt kapasitet, å vil gjerne ha ett system som takler en oppgradering, uten å måtte bytte pumpe, radiator og gud vet... noen som tar utfordringen? skjønner basics innen vannkjøling selv, men tørr ikke å lage ett oppsett alene...
Vis hele sitatet...
Du vil slippe unna med ca. 2000kr, men hvis du vil ha muligheter for oppgradering og litt kvalitet på delene blir det dyrere, gjerne 3000kr+.

Laget er eksempel til deg her:


Reservoar behøver du strengt tatt ikke så det kan du alltids droppe hvis du vil spare noen kroner. Isåfall bør du istedet lage en t-linje så du får fylt loopen uten de helt store anstrengelser. Dette oppsettet vil takle et skjermkort til, men det er på grensa, både med hensyn til radiatorareal og pumpe. Vifter inkluderte jeg ikke, men hvis du skal ha dette også så er Gentle Typhoon AP-14 eller 15 et billig og godt valg. De koster ca. 130kr/stk på Techbay.
Sist endret av 83leo; 30. september 2012 kl. 21:45.