View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ti år gammal maskinvare du har. Det vil ikkje forundre meg om det er mildt sagt småbuggy uefi-implementasjoner, som ikkje støtter ting som burde vere støtta.
Vis hele sitatet...
Ja gamle maskiner som jeg har fått et lass med gratis.

Har forresten liggende en Acer Aspire 5943G, men den kræsjer bare, noe galt med varmeutvikling, men kunne kanskje gjort et forsøk å se om jeg kommer så langt som til installeringen før kræsj, bare for å teste.

Så har jeg en Multicom Compal FL90 liggende, men finner visst ikke strømforsyningen til den... Kanskje den dukker opp, da gjør jeg kanskje et forsøk å ser om hardware/firmware har mer muligheter. Men denne er visst skjermkortet delvis ødelagt på, skjermen får rare farger og striper etter en stund. Kanskje prøve med en varm zalo-vask, renspyling og grille i stekeovnen på 60 grader et par timer? Har gjort dette med flere skjermkort og hovedkort med stor suksess.

Kan jo være moro å bare prøve ut for løye.

Edit: hjalp iallefall ikke å koble disken til i cd'rom-bayen på HP'en... samme resultat. "We couldn't create a new partition or locate the existing one. For more information, see the Setup log files."

https://answers.microsoft.com/en-us/...a-8614af8b9c78

interessant lesestoff

Nei, nå gir jeg meg over. Installering av windows 10 har starta uten feilmelding. Måtte fjerne alle partisjoner og installere direkte på disken uten å formatere eller lage noen partisjoner først. Dette er på HP'en. Tom GPT-disk og UEFI aktivert i bios. Supert, takk for alle tips.

Dette fungerte visst med windows 7 64bit pro også. Jeg avbrøt win10-installeringen for å prøve win7. Da jeg helst vil kjøre win7 noen år til. Takler ikke automatisk oppdatering hehe...

Update. Nei, windows 7 konverterte disken automatisk til MBR. Nå fungerer alt perfekt med windows 10. Måtte bruke upgrade bay til systemdisk, da kun denne kanalen har UEFI, ikke interndisk-kanalen.
Sist endret av NorskTull; 11. november 2018 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.