View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Np er jeg lei livet.. jeg har ingenting. Ingen familie eller andre nære, er ikke flink til noe, å aldri oppnådd noe.. alt jeg har er rus. Jeg ønsker å endre livet mitt, men problemet er ikke rus i seg selv, det er at livet mitt rett og slett suger..
Vis hele sitatet...
Hvor er du idag? Er du lei av livet generelt eller er du lei av den retningen livet har tatt? Sagt på en annen måte. Når du sier du er lei livet, tenker du da at du er nær ved å gi opp og avslutte alt eller at du er ved et punkt der du ser at du må gjøre kraftige endringer for å skape deg det livet du ønsker?

Grunnen til at jeg spør er at hvor du er nå og hva som ligger bak innlegget ditt vil være avgjørende for å kunne gi deg et skikkelig svar.

Om det nå er slik at du tenker på døden som en løsning, da bør det lyse en varseltrekant hos deg. For døden er endelig og ugjenkallelig. Da får du ingen ny sjanse. Du får aldri vite hva som kunne vært annerledes eller hva du kunne fått til. Du trenger å snakke med noen, lufte ut hva du føler og hvordan du har det. Har du en ok relasjon til din fastlege? Fortell da fastlegen hva du tenker og hva du føler. Be om hjelp. Om det ikke er en mulighet så forsøk å ringen en av disse hjelpetelefonene. Ofte møter du folk som selv har vært gjennom tunge tak i livet, eller som har erfaring fra jobb med folk som sliter. De dømmer ikke og de kan komme med innspill og bidra til at du kanskje får noen nye tanker rundt dette. Det er viktig å ikke bli gående alene med slike tanker. For deg kan dra deg ned i en negativ spiral.

Om du tenker mer i retning av at du ønsker å endre det livet du lever idag og kjenner at du er klar for å gjøre noe med dette så må jeg si det er flott at du ser og har oppdaget at det livet du har idag begrenser deg. Da har du også et godt utgangspunkt å skape varig endring. For å få til endringer som dramatisk skifter kurs og retning i livet så må du ta grep og gjøre nye ting, samtidig som du legger vekk dine gamle vaner.

At du har startet tråden her tenker jeg er positivt. Da har du tatt første steg mot noe som er bedre, ditt første steg mot det livet du faktisk ønsker for deg selv. Det er en fin ting.

Fint om du kan si mer om din situasjon ts.