View Single Post
Må si meg enig med mentalmelt her, men som nevnt vil det være like mange forskjellige svar som det finnes par omtrent.

Er ikke enig i at kjæresten skal betale "en sum" for å få bo med sin utkårede. Selvfølgelig skal man dele på alle utgifter som strøm, mat, vann, internett++

Hvilke ekstra utgifter vil TS få ved å ha kjæresten der? Bortsett fra de nevnte utgiftene? Ingen.

Jeg ser på det som positivt å ha samboer (gitt at det er det man vil). I tillegg vil man ha noen å støtte seg på om økonomien skulle skjære seg fullstendig en dag. Da er man to om det (eller iallefall en og en halv siden han er lærling).

Nå vet ikke vi hvor seriøst dette er, men måten jeg og frøkna løste det på da vi flytta sammen, var å sette alle inntektene våre på en og samme konto. Jeg har kontroll på økonomien, og det som står på felles konto, er felles penger. Enkelt og greit. Alt av utgifter gikk fra den kontoen, være seg regninger, klær, eller gå-på-byen-penger.

Jeg ser jo at dette ikke funker om man har veldig forskjellig inntekt, eller er veldig eiesyk med pengene man tjener, men det funker bra for oss.

Snakk med fyren, hør hva han mener? Om han er relativt oppegående, vil jeg tro han er interessert i å bidra med det han kan