View Single Post
Trådstarter
12
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Snakker du her primært om omtale i media, nettavisdebatt, nettfora osv, eller personlig ansikt til ansikt?

Hvis det er førstnevnte, så vil jeg bare si, lykke til med å finne en nasjonalitet som er omtalt mer positivt enn negativt på nettet/media. Folk liker å klage. Ingen gidder å legge ut om at alt er ok. Ikke bry deg om hva noen du ikke egentlig trenger å forholde deg til mener.

Hvis du snakker om folk du kjenner og møter, blir jeg overrasket. Det er selvfølgelig litt vitsing, om språk, klesstil, yrker og gode gamle svenskevitser. Men har aldri møtt noen som har vist at de misliker svensker generelt. Synes selv de fleste svensker er veldig hyggelige, kanskje tom litt mer enn nordmenn. Hadde vært interessant å vite hvor i landet du bor, jeg kan bare tale for hovedstaden. Vil du komme med noen konkrete eksempler på hva du opplever som skremmende?
Vis hele sitatet...

Både og egentlig, har fått høre ett og annet om "dere svensker" på byn lørdagkvelder. Me det er nog mer att jag opplever en nedlatende tongang i media og nettaviser. Jag kan før eksempel ikke mena något om norge, norsk politikk, invandring osv. Eftersom jag er svensk så er jag enten hjernevasket eller pk, så mina meninger er liksom ikke viktig. Sån sett kan jeg ikke vara med i noen som helst debatt. "Du er en hjernvasket pk svenske" vilket såklart leder till att jag ikke føler meg velkommen i sammfunnet.