View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Det kan du si. Litt av problemet er at det er lukrativt for Tor å forbli singel når han kan ha sex med en haug med damer. Om damene ikke vil ha sex med han om han ikke gifter seg eller blir sammen med dem først blir det vanskelig. Om Tor er gift kan det fort hende at Bjarne Betahann eller Gunnar Gamma blir mer interresante.
Vis hele sitatet...
Hvis både Tor og damene er fornøyd med singellivet sitt, så ser jeg ikke hvordan reaksjonen din kan tolkes som noe annet enn misunnelse, og en holdning om at du har en slags rett til å få en del av kaka.

Jeg tror uansett ikke det er Tors singeltilværelse som skaper problemer for 1 av 4 menn. Han holder ikke damene opptatt med ONS i årevis, og de fleste av begge kjønn ønsker å finne kjærligheten og få barn og Volvo (selv om de kanskje ikke gifter seg). Det er nok heller det at han gifter seg og stifter familie i flere runder som gjør at Ingolf blir Incel. Så da er det kanskje samlivsbrudd og menn med yngre koner du burde innføre sosiale sanksjoner mot?

Vis hele sitatet...
Det står jo ikke det i linken din. Det står at selvmordsraten har økt kraftig siden 70-tallet, men sunket de siste 20-30 årene. Menn har alltid vært overrepresentert, det står ingenting om at prosentfordrlingen er endret.

Det som derimot står, er at menn får mindre støtte etter samlivsbrudd enn kvinner, noe som igjen underbygger mitt poeng om giftig maskulinitet. Kvinnen får masse skuldre å gråte på, menn må klare seg selv. De gråter som kjent ikke.

Nei, ser ikke for meg noe Orweliansk offentlig institusjon som fordeler damer etter en liste.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det jeg spurte om heller. Jeg spurte hva du mente med at det burde være sosiale sanksjoner. Mener du folk bør mobbes for å ha mange partnere, skille seg eller ikke gifte seg? Slut shaming? Hvordan konkret bør de sanksjoneres?

For meg personlig har det bare ført til at jeg i enkelte situasjoner har gitt utrykk for at jeg ikke synes damer med mange seksualpartnere er like tiltrekkende
Vis hele sitatet...
Det må du jo gjerne synes. Men det er må et slags marked av tilbud og etterspørsel der ute, og skal man lykkes så må man kanskje tilpasse seg litt da og ikke sitte og sutre som om det var en rettighet å få seg kjæreste.

Nei, men jeg synes ikke en samfunnsutvkling som gjør at en tredjedel av den mannlige befolkningen ute av stand til å stifte familie,som fører til en stor økning i kriminalitet og potensielt gjør oppvektsvilkårene til barn dårligere burde være utenfor en hver kritikk.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til kilder som sier at dette fører til økt kriminalitet?