View Single Post
Fysikkprofessor
42
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg vet ikke jeg, det er dobbelt så mange menn som tar livet av seg som kvinner. De fleste unge menn som tar livet av seg har aldri vært i kontakt med helsevesenet. Jeg tror giftig maskulinitet er et veldig reelt problem.
Vis hele sitatet...
Og det har ikke falt deg inn at kvinner i stor grad er mye mer kravstore enn tidligere og faktisk er mye av årsaken til at det bare blir flere og flere single menn som ender livet sitt?

I tillegg er jo karrierekvinner fremadstormende.

Sitat av robhol Vis innlegg
Du begynner å blande begreper med katastrofalt utfall i setning 1. Det er ikke spesielt heldig. "Giftig feminisme" er ikke et begrep de fleste bruker, og som ingen faktisk har brukt før deg i denne tråden. Om det var et anerkjent begrep, ville du fortsatt brukt det feil, siden du likestiller det med giftig maskulinitet. De er helt forskjellige typer ting, som du ikke uten videre kan sammenlikne.

"Skadene av giftig feminisme mot menn" er et uttrykk du godt kan forklare selv, så jeg ikke blir beskyldt for å legge ord i munnen til folk igjen.

Hvordan du mener "giftig maskulinitet" skal være et "buzzword" er ikke klart for meg, i hvert fall ikke med de negative konnotasjonene det ser ut til at du legger i det begrepet. Er det ikke egentlig greit at det utvikles et uttrykk for et samfunnsproblem?
Vis hele sitatet...
Du skjønner altså ikke hvor jeg vil hen med giftig feminisme?

Så at kvinner utøver fysisk vold mot menn, og utnytter det faktum at menn flest skammer seg over det.

Kvinner konkurrerer ofte mot hverandre om å ha flotteste kropp, og er ofte sjalu på hverandre. Det har venninner av meg bekreftet.

Kvinne: Hei, du kan ikke slå en kvinne.
Mann: Du slo først, det var selvforsvar.
Kvinnen og andre folk: Pyse!

Det at kvinnekortet dras opp i slike saker og bl.a barnevernet, der kvinnen ofte blir overbeskyttet i saker som omhandler omsorgsrett, der menn altfor ofte blir satt i bås kun pga. kjønnet.

Foreslår at du undersøker emnet nærmere. Litt overraskende at du er så bastant, men ikke helt skjønner hva du svarer på.


Sitat av abcdeff Vis innlegg
Ja, tar

Hva er giftig feminisme? Er det giftig at damer ikke lenger skal bli voldtatt og undertrykt?
Hvilke undertrykkende og direkte skadelige holdninger mener du kvinner som et samfunnsproblem har mot menn?

Når det kommer til kurven over giftig maskulinitet så sank den vel på 70 og 80 tallet, men etter 2000 tallet økt igen. Heck, det fins jo til og med egne forumer som handler om å oppfordre hverandre til å voldta og drepe kvinner, med stadig fler og fler brukere. Og terrorist på terrorist som dreper folkemengder på grunn av giftig maskulinitet og kvinnehat.
Vis hele sitatet...
Les hva jeg har skrevet over. At ingen her tilsynelatende ikke vet hva giftig feminisme er, er ganske overraskende, og litt trist.

Sitat av butterbeer4 Vis innlegg
Hei! Hvorfor ikke MDG? Jeg personlig synes de står for mye viktig, og er interessert i en saklig diskusjon.
Vis hele sitatet...
Det er enkelte saker jeg er enige med de i, det skal sies. Men så finnes det partier med politikk som passer meg bedre enn MDG.

Vet ikke om de fortsatt er åpen for avkriminalisering av cannabis. Men det synes jeg hørtes fornuftig ut. Mange med sykdommer som MS og parkinsons, har god nytte av medisinsk cannabis. Trist at ikke politikere prater om dette oftere. Men karrieren deres blir jo ofte prioritert foran folkets ve og vel.
Sist endret av DorulInisse; 22. august 2019 kl. 16:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.