View Single Post
Halloen folkens!
Har et spørsmål som så vidt var oppe her på side 1 ang trådløs overføring av tv.
Jeg satte 2 wifi routere på 300mbps i WDS mode uten DHCP mot hverandre hvor den ene i sentralen, og den andre i tv dekoder.

Hele løsningen fungerer utmerket, og jeg får opp et flott stabilt bilde på tv. MEN, jeg får ikke opp tv portalen. Får bare opp meldingen, "TV-Portal ble ikke lastet inn" (Eller noe i den duren). Greier også å kjøre HD kanalene uten forstyrrelser. Hvordan greide jeg det uten portal?? greide å endre til disse ved å først trekke en uber lang CAT6 kabel igjennom alle etasjer i huset slik at portalen kom inn, da endret jeg til HD kanalen, og byttet over til Wifi løsninge. Tv bilde fortsatte etter en rebuffer, og TV portalen forsvant.
Noen som vet om det er noen spesielle innstillinger som må til på wifi enhetene for at portalen skal kunne lastes med inn? Vi vet at trådløst fungere med portalen for de selger jo slike wifi punkter til en stjelende pris av 1200,-

Noen tips??

For de som lurer på hvorfor jeg vil ha det trådløst; Jeg ønsker ikke å bygge inn kabel i veggen da dette er et midlertidig rom og skal bli et barnerom om noen måneder..