View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Bla bla bla...lærer opp ungene til hat...menneskelige skjold osv. Det vil ta meg tjue sekunder å google meg fram til episoder hvor Israel har sendt palestinske unger foran seg under angrep eller for å søke etter bomber, samt filmer av jødiske barn som spytter og kaster stein mot palestinerene.

Begge sider av konflikten bruker vold og unger på begge sider av konflikten blir lært opp til å hate hverandre. Det er likevel en enorm forskjell: Israel er okkupanten. Palestina er de undertrykte. De som ikke skjønner dette har ingen mulighet til å skjønne hvorfor det ikke er fred.
Vis hele sitatet...
Jeg kan også skjønne at det ikke er så veldig lett å være Israeler å skulle forhandle fram fred med folk som hele tiden uttaler at de vil fjerne hele staten din. Det er sikkert ikke så morsomt å være redd for selvmordsangrep når du går ut på en kafe heller. Spesielt ikke når man ikke kan styre menneskene rundt seg. Kanskje man tilslutt bare begynner å ønske at de som sender disse selvmordsbomberne blir fjerna lengre å lengre bort fra en? Kanskje til og med med en mur?

Hadde vi blitt kvitt hamas, og andre ekstreme ortodokse organisasjoner på den andre siden hadde vi nok vært et godt stykke nærmere fred.