View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, eit realistisk alternativ ville jo vere å avstå frå å bygge på land FN gjentatte ganger har sagt er okkupert. Og i strid med folkeretten. Det er rart med det, en bør kanskje høre når så godt som samtlige land i verda faktisk tar til motmæle mot handlinger.
Vis hele sitatet...
Ok... Så når han kom kjørende å så ungene skulle kaste stein på han, så burde han ha snudd på en 5øring, kjørt tilbake, rivd alle bosetningene og deretter. Merk at jeg snakka om den situasjonen han var i akkurat der.

Men fullt ut forståelig, med tanke på den ekstreme skilnaden det er på jøde og palestinar, og måten jødiske nybyggjarar tar seg til rette ved å rive opp palestinske olivenlundar for å bygge landsbyar inngjærda i piggtråd.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke forståelig. Vil foreldra kjempe mot Israelere så får de gjøre det selv, å ikke sende små unger ut for å gjøre det for dem.


Så da bør du kanskje sjå på historia til staten Israel, og kven som er utlassert der?
Vis hele sitatet...
Jeg har lest historien der nede, å det Israel driver med er ganske så ille ja. Det forslaget var ikke helt seriøst ment, men ærlig talt så skjønner jeg ikke hvordan maktpersonene der nede å verden generelt kan sitte å se på at generasjon på generasjon av sivile lider. Å slå det sammen til en stat hvor alle har samme rettigheter hadde nok vært en begynnelse. Ingen av folkeslaga har egentlig vist seg værdig til å få styre no særlig selv. Så egentlig kan vi jo behandle dem som unger når dem oppfører seg som noen.