View Single Post
For meg virker det som alle de sterkere nasjonene fordømmer det, men ikke tør å ta til handling, fordi Israel er støttet av verdenspolitiet USA. Alt man kan gjøre er å håpe på at det blir gjort noe med dette til Tirsdagen (?) da Barack Obama skal innta det Ovale kontoret med det røde teppet. Det er jo ikke så enkelt som skyld og uskyld her, begge parter har utført horrible handlinger, men det er da ikke dette okkupasjonen har startet med, opprettelsen av Israel var en feiltagelse i utgangspunktet. Men denne "la oss gjøre mot andre det nazistene gjorde mot oss" mentaliteten er helt fjern fra mitt ståsted. Brukte en 20 minutter på å gå over det Mads Gilbert hadde å si på nrk nett-tv osv, men han var mer opptatt av å snakke om seg selv, enn å beskrive situasjonen, føler jeg overblikket mitt er godt nok, ihvertfall etter å ha lest alle 28 sider av diskusjonen, men som gulunderstrek sier så overrasker det at det ikke er noen som har tatt saken i egne hender enda, men nå er det for sterke parter involvert til at noen "smånasjoner" kan prøve å gjøre handling ut av ordene, og å få satt en stopper for Israels apartheid-politikk sammen med okkupasjonen Palestina og ekspansasjonen på bekostning av Palestinsk territorium!