View Single Post
Det er en ting jeg jeg begynt å lure på i det siste. Er FN totalt ubrukelig? Jeg leser hverdag i avisa at FN fordømmer i alle retninger. Er det alt de får til? Jeg for en, mener dette har gått så langt at hvem som har skyld/rett er irrelevant. Noen burde vise BITTELITT barm hjertelighet og gi Israel en ørefik. Altså dra dem etter nakkeskinnet ut av Gaza. Så kan vi heler diskutere skyld etterpå når barna sover trygt.

Det som gjør meg kvalm, er at hverdag dør så mange, mens det står en stor ring med mektige nasjoner - som er resursrike nok til å ende dette på et hvilket som helst gitt tidspunkt - rundt og bare ser på. Det er som om en gjeng voksne mannfolk skulle sett på et spedbarn som ble revet i filler av en rev.

- Jaggu! Det der er en sulten rev må jeg si! Vi lar bare denna ungen dø så passer vi heler bedre på neste gang dere?

Jeg leste også en artikkel i dag om at Israel og USA ikke ville godkjenne en krigsrett fra FN? Hva faan skal vi med krigsrett om man bare kan si, "Mjeh trukke det ass.." `?