View Single Post
Vil bare legge til at den første posten min, eller den første paragrafen min ble litt feil formulert. Mente pedofile som forgriper seg på barn.

Må jo også gjøre folk oppmerksomme på at pedofili og hebefili. Det som gjør pedofili "verre" er at barn enda ikke har noen særlig formeninger om sex, ei er de heller fysisk klare over det. Dermed vil det være et mye større overgrep å gjøre noe mot en ti-åring enn en person på femten år.

Jeg har ihvertfall opplevd at venninner bruker begrepet feil. Altså en pedofil vil ikke tenne på en sekstenåring, da de hovedsaklig tenner på barn som enda ikke har kommet i puberteten (prepubertale) eller barn som nettopp har kommet i puberteten (peripubertale).

Når jeg nå tenker over det kunne jeg akseptert en person som er pedofil, så lenge personen ikke praktiserer legningen sin. Kan nesten stilles på lik linje med folk som tenner på å voldta. Det er en seksuell fantasi de har, som de gjerne kunne drømt om å gjennomføre, men velger å ikke gjøre på grunn av at det ikke blir akseptert, eller er feil.

Og ja, jeg vet at det blir delvis feil å sammenligne en legning med en seksuell fantasi, eller "fetish" om man absolutt vil. Da en legning er mer omfattende og begrensende(?) enn en fantasi er.
Sist endret av Filosofen; 27. mai 2010 kl. 21:28.