View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Oppdatering: Saken er løst. Se post.

Hei,
Jeg har siden jeg installerte Windows 10 Pro på min nye PC hatt store problemer med Windows Update, Microsoft Store og Delivery Optimization.

Hver gang jeg kjører Windows Update gjennom innstillingene for å sjekke status på de mange oppdateringene som ligger klare til nedlastning (Bildelenke), står de stort sett alltid på mellom 0-5% før de feiler med feilkode "0x80d02002".

Jeg har Googlet meg halvveis til helvete og tilbake, og har prøvd standard-tipset som en finner her (Lenke) uten hell. Alle veiledninger peker mot noe ala. lenken over, men det har ikke fungert.

Videre, har jeg også store problemer med å laste ned spill fra Microsoft Store. For eksempel har jeg prøvd å laste ned Forza Horizon 4, og 9/10 ganger starter den ikke, selv om jeg lar PC'en stå påskrudd over natta med enten Windows Update eller Microsoft Store med downloads kjørende. Enten får jeg opp hastigheter på noen KB/s uten at den faktisk laster ned, eller i de fleste tilfeller, en uendelig loading uten at noe begynner å laste ned.

Avslutningsvis har det blitt anbefalt å skru av Delivery Optimizeren, ved å sette cap til 100% manuelt. Når jeg gjør dette, merker jeg ingen forskjell, og om jeg går ut av vinduet i Innstillinger og inn igjen, har manuell-grensen jeg har satt blitt huket av igjen, slik at den går på default.

Jeg er langt ifra noen ekspert på Windows, men jeg kan noen triks her og der. Her har jeg dog møtt veggen gang på gang, og håper at noen av dere kan hjelpe meg før jeg kaster inn håndkleet og kjører en clean install, da jeg har en del innstillinger og programmer installert som jeg helst ikke vil begynne å reinstallere.
Sist endret av Deadlock Radium; 8. mai 2019 kl. 23:55.