View Single Post
For å pressisere - om det skulle være noen tvil: jeg er på ingen måte en forkjemper for Resett. Jeg mener det er en blogg som samler noe av det bruneste oppgulpet vi har av folk i dette landet. Jeg mener også at Helge Lurås ignorerer redaktøransvaret han faktisk har, og at det bla. fører til et kommentarfelt som kontinuerlig bude vært overvåket av PST. Resett.no har absolutt ingenting positivt å tilføre et sivilisert samfunn.

Når det kommer til denne spesifikke saken synes jeg det er både trist og på et vis morsomt, det paradoksale som foregår på Resett akkurat nå. Innlegg etter innlegg oppfordrer til boikott av foretakene som ikke lenger vil annonsere hos Resett. De mener at å boikotte Resett (dvs. å ikke annonsere der) er knebling av Resetts ytringsfrihet, og oppfordrer derfor til boikott av de aktuelle foretakene. De forstår ikke at de da, ifølge sin egen logikk, knebler disse foretakenes ytringsfrihet. Paradokset er så åpenbart at man blir paff.

Uansett, det jeg er på utkikk etter i denne tråden er som sagt hva slags pengesummer (spesielt) Helge Lurås får inn gjennom denne nettsiden. Blant investorene finner man feks. Øystein Stray-Spetalen og Jan Haudemann-Andersen, og jeg er dermed skeptisk til at Lurås' tigging etter annonsørboikotten egentlig er nødvendig. Jeg er relativt overbevist om at Lurås tjener svært gode penger på Resett og håper på at noen av Freaks medlemmer kan hjelpe meg med å belyse om dette stemmer eller ikke.

Sitat av liasis Vis innlegg
Lurer du på hva Helge Lurås tar ut i lønn eller hva Resett AS omsetter?

Sistnevnte finner du lett på f.eks. https://www.proff.no/selskap/resett-...t/IF37KJT0ZDG/

(merk at 2018-tallene ikke finnes ennå, men det er vel ikke akkurat noen hemmelighet at det å drive en snever mediebedrift ikke akkurat er det mest lukrative)
Vis hele sitatet...
Dette er nok ikke hverken reelt eller spesielt behjelpelig, men jeg takker for forsøket.
Sist endret av Sjølvaste; 23. april 2019 kl. 22:53.