View Single Post
Hei!
Takk for alle svar! jeg har endret folkeregistert addresse til en kompis, og ikke tilbake til foreldre, så problemet med hvor posten evt skulle komme er løst for nå.

Tror de har ansett saken som "alvorlig/grov uaktsomhet" og har pålagt meg 10% renter ekstra å tilbakebetale.
Som sagt "avsluttet" de/konkluderte saken i juni/juli med beløpet jeg skulle betale tilbake ettersom jeg ikke hadde gjort innen innvendinger.

Det stod 3 korte linjer om anmeldelse i det siste brev, noe som:
I henhold til rutiner kan vi anmelde forholdet til politiet, om dette ikke gjøres vil saken bli sendt tilbake til NAV for vurdering om du mister rett til fremtidig støtte/ penger en annen gang" - ish.
Jeg fikk nedbetalingsplan asap og har betalt ned alt jeg skylder dem i November.

Jeg har dog fortsatt ikke hørt noe mer, verken fra NAV eller politiet - er det noen som vet hvor lenge jeg må belage meg på å vente på å høre fra noen? utifra brevet kan det jo virke som jeg skulle fått beskjed om jeg har mistet retten til videre støtte eller ikke av NAV dersom saken går tilbake til dem.

Hva skjer om jeg ringer (NAV?) å hører om saken er blitt anmeldt? kan de evt ruske opp i saken og si, "Oj! deg har vi glemt å anmelde! takk for påminnelsen!"