View Single Post
Sitat av Teratom Vis innlegg
Det finnes mange løsninger, alt avhengig av hvor mye spenn du vil legge i det. Jeg ville kanskje gått for en SG300 i teknisk rom (kontra SG200, da har du en L3 switch hvor du kan route mellom VLANS). Hvis du feks går for SG300-28P/PP har du også en switch som kan tilby PoE til accesspoint og switcher. Alternativt kan kan du kjøpe uten denne muligheten (ex SG300-28), og heller kjøpe switcher i de ulike etasjer og leilighet som tilbyr PoE videre. SG200-08 eller SG200-08P alt etter som hvis du vil ha Cisco over hele fjøla. Ville også investert i en SFP (fibermodul) og en egen router/FW

Ang Ubiquti AC Pro så har jeg det også selv og er veldig fornøyd. Det som er litt kult/nerdete er at de er avhengig av en controller server/app, som et minimum når de skal konfigureres (ok, det går an å konfigurere via CLI hvis man ønsker det). Jeg har satt opp en slik kontroller på en en eget VM på 'virtualiseringsboksen' min. Mange muligheter som sagt.
Vis hele sitatet...
Glimrende. Jeg så for meg SG300-10PP dersom denne holder har jo denne litt hyggeligere pris.

Jeg har laget følgende skisse på hvordan jeg har tenkt å gjøre det:

Jeg får fiberen inn i huset torsdag neste uke og ønsker å få handlet inn alt som trengs før det. Planen videre blir nok å bli kvitt FMG-sentralen, men dette kan jeg ikke nok om ennå. Jeg må vel da ha en egen router (f.eks ASUS til å håndtere brannmur osv?)

Gitt at oppsettet mitt over vil fungere, hvilken switch kjøper jeg inn som skal stå i hybel, 2.etg og 3. etg?

Kan jeg med SG300-10PP begrense hastigheten på nettet i hybelen uten at dette går ut over TV-signalet f.eks? (tenker siden tv og nett går i samme kabel ut fra samme port)

Ser at bildet mitt forsvant over. Ser du for det at SG 300-10PP vil kunne gjøre nytten fremover også uten FMG?
Sist endret av olavkige; 23. juni 2017 kl. 23:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.