View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av UkjentPerson Vis innlegg
Snakk om å henge seg opp i detaljer Jeg nevner hva jeg mener, og istedenfor å diskutere det etiske som kanskje er aller viktigst i en slik diskusjon så velger du å plukke på at jeg ironisk nevner "den letteste løsningen med en god gammeldags gapestokk" og skal ha meg til å liste opp tortur metoder og utstyr.... I tillegg skal du ha meg til å måle tortur, var det ikke klart nok for deg at jeg mener dette er til ekstreme tilfeller hvor rehabilitering ikke er en løsning? Ala dødstraff. Trodde jeg var ganske tydelig på dette, og at folk forsto at dette er en max straff som ikke tenger måles. Du er fratatt alle menneskerettigheter, og blir torturert så lenge det lar seg gjøre, altså til personen er død(noe man utsetter så lenge som over hodet mulig).

Tror vi skal legge diskusjonen død der, ønsker du en liste over tortur metoder og utstyr så får du google deg frem.
Vis hele sitatet...
Detaljene er viktige, og det som fanget interessen min i dette tilfellet. Dødsstraff er hovedtema i tråden, og et godt eksempel på noe hvor detaljene utgjør forskjellen. Forskjellen på om det skjer i det hele tatt, når det skjer, hvor humant, hvor mange som støtter det, m.fl. Jeg regner med at detaljene er viktige når du lager nettsider for folk, og utgjør forskjellen på om du går i pluss eller minus på et oppdrag. Det er enkelt å si «bare gi folk borgerlønn», men om du ikke har detaljene på plass har du utrettet cirka ingenting.

Om du tok deg tid til å gå gjennom detaljene kunne det gått opp for deg at du ikke var for tortur likevel. Kanskje det for eksempel ikke er verdt det for deg om cirka hele verden starter en handelsblokade mot Norge.

Jeg plukket ikke på gapestokken, men skrev 2 ganger at det virker som om du ikke mente den seriøst.

Resten av posten din ser ut til å gå under detaljepunktet. Vi vet begge at det finnes et hav av metoder der ute, men du nevner fortsatt ikke en eneste. Det får meg til å anta at du ikke vil forsvare valg og bruk av en konkret metode