View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde vært fint hvis folk med null peiling ikke uttaler seg. Tror du jeg bare kan sende en pakke med hasj til deg så skal du få det på rullebladet? Hadde i såfall vært veldig lett å ødelegge livet til folk du ikke liker, bare bestille noe billig knark fra utlandet og sende det til dem.

Du kan definitivt få problemer i form av rassia og avhør, men du kan ikke dømmes uten beviser eller meget sterke indisier.

Ja, det er relativt risikofritt å bestille på nett, det er derfor jeg har bestilt ulovlig ting på nettet i over 10. Har vært inne til rundt 5 avhør over årene, alt har endt med henleggelse. Siste pakke som ble stoppet ble henlagt på grunn av for få politiressurser (Oslo).
Vis hele sitatet...
Tror ikke helt du forsto hva du har svart på.
Om du sender en pakke med hasj til meg i posten som blir stoppet så vil nok de som stoppet den ha en forklaring på hvorfor det har blitt sendt til meg i posten.
De lar det ikke bare passere som om det var ett brev fra bestemor da det faktisk er ulovlig å bestille narko/legemidler, dette vet både tollen og posten og de er faktisk plikta til å kontakte politiet ved slike funn.
Skrev heller aldri noe om man får det på rullebladet med engang det blir stoppet.

Der ser du, selv om saken har blitt henlagt så har du fortsatt blitt kalt inn til avhør, jeg skrev aldri at det alltid skjer, men det er en risiko. Så risikofritt er det altså ikke.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du motsier deg selv uansett, hvorfor ta seg bryet å nekte hvis de uansett ikke trenger andre beviser enn at navnet ditt står på pakken.
Vis hele sitatet...
Her har du missforstått noe.

"beviset" de bruker til å kalle deg inn til en forklaring, telefonsamtale eller ett avhør er da navnet ditt. Om navnet ditt står på en pakke med hasj som blir stoppet i tollen så er det deg de tar kontakt med, nettopp fordi ditt navn står på pakken, hvordan ellers tror du at de har klart å kalle deg inn til avhør 5 ganger?
Det er da i avhørene, samtalene eller hva det måtte være at du skal nekte for alt kjennskap til pakken.
Ja hvorfor ta seg bryet med å nekte? Fordi da blir det som regel henlagt og du slipper videre saker, ved mindre du er riktig uheldig og de bygger opp en større sak mot deg hvor også disse henlagte sakene blir dratt med, henlagt sak betyr nemlig ikke at saken aldri mer kan bli brukt mot deg.

Selv om du har hatt flaks med bestillingene dine så betyr det på ingen måte at hele landet har like flaks hver eneste gang.