View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Lol

Det einaste som skal til er at du ser feil person inn i auga? Les du kva du skriv?

Det er ikkje mykje kriminalitet i nokon europeiske storbyer

Ikkje la deg styre av frykt og fordommer. For det er fullstendig åpenbart at du har eit fullstendig irrasjonelt bilete av Oslo, og andre europeiske storbyer. Faktum er at dei er veldig trygge.
Vis hele sitatet...

LOL tilbake.
Du er sikkert en av mange som har sett gangsterfilmer fra USA og tror det bare er der det er mye dritt!

Hvis du sammenligner drapsstastikken mellom f.eks NY og svenske storbyer så er det ikke så stor forskjell når man tar innbyggertall inn i betraktning (%). Om du vil kan jeg gjerne slenge opp noen linker her.

Alle de byene jeg ramset opp er "shithole cities". Deler av f.eks Marseille og Paris er omtrent krigssoner. Glemte forresten Frankfurt og Hamburg.

Hadde du sett det jeg har rukket å se i løpet av mitt unge liv i Oslo tror jeg du hadde klappa igjen.

Sitat av ptrrr Vis innlegg
Takk for alle tips. Øst-Europa er definitivt et sted jeg kunne tenke meg å dra. Er bare redd for at det kan være litt "shady" å dra til slike steder på tur alene. Er det tilfelle?
Vis hele sitatet...
Beklager at de forrige innleggene mine var offtopic, men det han duden skriver om "at alle europeiske byer er trygge" er helt på jordet.

Jeg anbefaler også østeuropa på det sterkeste.
Det er bare utrygt dersom du selv er kriminell.

F.eks Albania, et land med dårlig rykte pga kriminalitet er ikke noe farligere enn de stedene du prater om å reise til. De er glade for at turister vil komme dit og det er ikke uvanlig at fremmede inviterer deg på en kopp te/kaffe for å vise gjestfrihet. Østeuropa generelt er ikke farlig for turister og "den vanlige mannen i gata".

Albania var bare et eksempel. Kan også legge til at jeg har vært 2 år i sørøst-asia og jeg føler meg MYE tryggere her enn i Norge/vest-europa. Kan gå ut midt på natta og ta ut maksbeløp fra ATM uten at noen vil rane meg.
Sist endret av Blatte; 17. november 2019 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.