View Single Post
Føler ingen av byene du nevner er spesielt egnet for å lade batterier, men så er jeg kanskje mer folkesky enn snittet. I din situasjon ville jeg leid en ok bil og tatt alt på sparket derfra, men folk er forskjellige. Om du bare vil sove ut, spise godt, kikke litt rundt, shoppe, se gamle ting fra dårligere vinkel enn på YouTube, skaffe Tinder-bilder osv. omringa av turister like lost som deg så er alle målene innafor.

Avsporing, men foretrekker å spare litt og jekke på standarden og heller reise til et sted og bli der lenger. Synes selv korte turer bare er stress, må allerede dra før jeg blir kjent, om ikke det er for en spesiell event. Tror det er ganske godt belegg for at det tar omtrent tre uker med forandra omgivelser og hverdag for å oppnå noen positiv "lade batteriene"-effekt, som var senka kortisol. De som har bikka tre-fire uker avslappa ferie, altså ikke "reising" mer vært på hytta etter endel jobbing kjenner seg vel igjen i dette? Når man har hatt fri lenge nok til at det blir tungt å jobbe igjen liksom. Mer bærekraftig også.

God tur får du uansett, Europa generelt er trygt som faen og du skal ha rimelig hemma sjelsevner for å havne i bråk med både politi og røvere etter min erfaring. Kos deg!

PS: Det beste er jo om du har en bekjent i x land å dra til som kan vise deg hva som er bra. Hadde vært mitt #1 kriterium. Og dra til Rotterdam heller enn "amster", anbefales.
Sist endret av funksjon; 15. november 2019 kl. 20:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.