View Single Post
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Bra det er noen andre som deler sine erfaringer også

Har hørt mye positivt om Femundsmarka men aldri vært der selv dessverre. Den sekken der kan jo ikke være annet enn Alpinist'en, hvor en i relativ tett skog blir nødt til å danse limbo for å komme seg under grener, men en blir jo flinkere etterhvert, øvelse gjør mester. Har den selv og det er jo nesten ingen grense på hvor høy den egentlig kan bli. Har sittet og fundert på navnet på den sekken, sett på høyden, og tenkt om dette virkelig er noe en alpinist foretrekker å ha på ryggen?

Ørret ja, det er den beste fisken jeg vet om. Skal ikke si noe før jeg har smakt den suppa, men mener selv at Ørreten smaker best stekt. Nei, klarer ikke legge fra meg den tanken, dere stekte i alle fall en? En bitteliten en i det minste?

Misunner dere turene og det høres ut som dere koser dere, noe som absolutt er verdt å ta vare på.

Kan jeg spørre hva du hadde pakket i sekken?

Investerte i litt nytt "utstyr"



Kjøpte dette og sant som du sa, en merker raskt forskjell
Vis hele sitatet...
Ja, Alpinisten er veldig høy. Selv er jeg ikke så fan av sekken, og er egentlig på utkikk etter en annen som er litt lettere og har et bedre bæresystem.

Og ja, klart vi steiker fisken i panna! Det er fantastisk godt. Ørret er godt nesten uansett hvordan man tilbreder den syns jeg.

I sekken hadde jeg kokesaker, telt, sovepose, liggunderlag, fiskeutstyr, førstehjelpsutstyr, hjemmelaget musli med melkepulver til lunsj hver dag, noen real, og en del ymse av mat som jeg kunne hive oppi gryta. Mye av det jeg har med er tørket, så det veier mindre. I tillegg har jeg med vadere og vadesko, men dette var strengt tatt ikke nødvendig på denne turen. Jeg hiver alltid med en treliter vin også jeg, selvom det veier litt. Litt rølp skal det jo være.