View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvem transpersoner skal dele celle, garderobe etc med, eller hvordan man skal håndtere seksualforbrytere av diverse kjønn, er en helt annen diskusjon, lag gjerne entråd om det. Det du tok opp her var kun motstand mot transidentitet.
Vis hele sitatet...
Denne plutselige omsorgen for kvinners rettigheter er rørende, men det hadde vært hyggelig om den dukket opp i andre sammenhenger også. Så som når man diskuterer rettsikkerhet for voldtektsofre, men bare blir avspist med at falske anklager er en hypotetisk mulighet.

Jeg har vel aldri helt fått taket på hva som er "greia" med transidentitet, men i likhet med deg ser jeg ikke helt hvordan det berører denne saken - vi har en incestuøs og brutal voldtekt av en dement pensjonist, er ikke det ille nok uavhengig av hva gjerningspersonen har, mangler eller ønsker å ha mellom beina?

For å gjøre det jævlig enkelt: Rasshøl kommer i absolutt alle aldre, former og fasonger. Faktisk, det er vel omlag den ene tingen alle levende virveldyr har til felles. Uansett hva du er født som, identifiserer deg som, eller hvordan du eller andre endrer eller mutilerer kjønnsorganene dine - rævhølet består! I biologisk forstand er faktisk rævhølet og kjeften de to mest fundamentale trekkene vi bruker for å klassifisere dyr. Jeg skal ikke trekke parallellene til kriminologi for langt, men det passer forunderlig godt.
Sist endret av Myoxocephalus; 8. august 2021 kl. 15:30.