View Single Post
Sitat av subscribe Vis innlegg
Det er de aller færreste av oss som får slikt gratis. I stedet for å sitte å vente på oppturer eller ta kjemiske snarveier - så har man alt å vinne på å aktivt jobbe for det/holde hode og kropp distrahert. Begge deler vil gi deg det du søker.

Hvorfor vi mennesker er laget med så lite lykkehormon/hvorfor livet suger balle med aspberger/hvorfor alle gamle kjente på butikken er falske, alt dette er en løsning du skaper i ditt eget hode for å slippe det som på ufattelig kort sikt vil koste deg energi, men som på lengre sikt(utrolig lite lengre enn man ofte forestiller seg) vil få deg opp på et nivå hvor du deltar i livet fremfor å allminneliggjøre probelmstillinger som kun folk med et ønske om å være tapere har. Gå og legg deg, sov 7 timer, spis en god frokost og gå en lengre tur i naturen! På mandag drar du på nav og søker bistand til et type arbeidstiltak eller en annen form for sosial omgang. Om du skal nevne aspberger, så gjør det i en sidenote til saksbehandler likefullt som du gjør til deh selv i hverdagen. Du har, du ER ikke!

Du har åpenbart kvaliteter nok til å få det fint. Det har flere her inne forsøkt å fortelle deg tidligere. Såvidt jeg vet er ikke aspbeger noe du får medisiner for, ei heller en personlighets-forstyrrelse. Sånn som du fokuserer på begrepet kan du like godt gjøre en innsats for å overse hele begrepet, for du som person er ufattelig mye mer enn aspberger.
Vis hele sitatet...
Var redd svaret ditt skulle lede et annet sted etter 2.setning. Men ja, jeg gjør faktisk det du skriver. Går turer fungerer bra mot angst og jeg finner mye å distrahere meg med.
Men jeg tror min vei til å bli kvitt mye problemer også er å konfrontere.

Mener du at jeg tar kjemiske snarveier? Jeg ble 29 før jeg begynte på noe som helst av legemedisin. Jeg tar dosen, jeg leker meg ikke og går og svelger Aduvanz flere ganger om dagen liksom. Jeg vet hvordan rus fungerer. En positiv opplevelse og man vil finne unnskyldninger for å fortsette. Så må man gjerne erfare noe vondt for å slutte.

Jeg er allerede i kontakt med nav, men de sier at ingenting vil skje før nyttår. Jeg jobber frivillig, skaffet uten hjelp av nav.

Du skriver at Asperger suger balle fordi folk i butikken er falske? Har jeg klaget på det? Falske er noe de fleste er i hverdagen. Ingen vil rope rundt om sitt kjipe liv hele tiden. Jeg heller står ikke i butikken og bærer meg.

Men Asperger suger balle fordi jeg foretrekker å være alene. Det er en egenskap jeg ikke prissetter, men det er en annen sak.