View Single Post
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Kanskje vi skal la være å gå inn på meg her (også). Er nok av tråder jeg får høre at jeg får det til å handle om meg. Har det ikke TUNGT hver dag nå nei, men jeg er langt fra fornøyd med meg.
Vis hele sitatet...



Ja nei jeg tenkte kanskje at du hadde en dårlig dag og fyrte av noen gloser i vanvare. Men jeg tok vist feil. Det virker jo som du faktisk mener det du sier oppriktig.



Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Kommer an på hva rasisme er nå. Jeg har lært at det betyr å ville utrydde noen med annen etnisk bakgrunn eller hudfarge. Men nå er det rasisme å si «svart» og visse andre ord man kunne bruke før. Så ja, du har nok rett. Betydningen av rasisme i dag er noe annet enn det jeg har lært. Begynner å bli gammel jeg.
Så jeg er nok det
Vis hele sitatet...

Det du omtaler som rasisme er vel mer typen etnisk rensning? Hva er egentlig rasisme? Slik jeg ser det var din uttalelse klart rasistisk, selv om du ikke ønsker død over alle som ikke er hvite i huden.

Du er 29 og både ung nok og skarp nok til å revurdere egne synspunkter og tankemåter. Du kan ikke fremstå som en "gla'-rasist" og gjemme deg bak alder. Det virker ikke nå og ville ikke virket om du 79 heller enn 29. Du må selv ta ansvar for hvordan du ordlegger deg, hva du mener og du som alle andre bør forsøke å se og evt. justere egne tanker og holdninger om det viser seg at det blir reagert. Og det ser ut som flere enn meg reagerte på innlegget ditt. Så ja, da var det nok rasistisk.

Store norske leksikon sier dette;
Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre. I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser», men som også skjer på basis av andre kjennetegn som nasjonalitet, utseende, kultur eller religion.
Vis hele sitatet...

Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Hvor får jeg info fra? Diverse forum, broren min, folk i familien. Nyheter orker jeg ikke så ofte lenger. Alt offentlig, altså aviser, TV osv er politisk korrekt. De sier ikke helt sannheten og noen ting kommer ikke frem da dette kan bli rasistisk.
Vis hele sitatet...

Jeg tror du trenger nye kilder jeg altså. Du trenger å få korrigert eget tankegods og kanskje bør du ikke høre på alt hva familien din sier. Og det er heller ikke sikkert at alle forum du besøker er forumer du bør bruke tid på. For den uttalelsen din istad den ER krenkende. På så mange måter.

Hvem er det som har fått deg til å tro at verden er en stor konspirasjon og at du aldri kan stole på media, aviser, politikere, norges lover som forøvrig også er en fin kilde om du ønsker å se hva som ansees som rasisme idag. Men diverse forumer og din familie og din bror de taler den absolutte sannhet. Verden er ikke slik. Og du er skarp nok til å vite bedre.

Kanskje har du skapt deg et eget ekkokammer der du kun mottar impulser fra folk som har mørkebrune tanker? Det virker som du glatt avviser andre kilder og jeg tror du ville vokst mye som menneske om du forsøker å se og lese gjennom første innlegget ditt å tråden en gang til, samt reflektere på hvorfor du tenker og føler slikt.
Sist endret av _abc_; 4. desember 2020 kl. 17:14.