View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, du gjør det. Ikke bare på det med ordet svart, men over hele linja. Du kaller oss selvutslettende og utrydningstruet, og maler et bilde der vi hvite er ekskludert fra jobber, hovedroller og til og med datinglivet i frykt for rasisme. Det er med all respekt å melde helt på viddene. Det er ikke et handicap i arbeidslivet å være hvit. Hvis du tror vi er noe i nærheten av der, så trenger du en kraftig realitetsorientering.

Du fremstiller det som om man blir nervevrak av å navigere i dette minefeltet. Det du gjør, er å spisse konflikten ved å polarisere og overdrive. Du bidrar til det minefeltet som stresser deg sånn. Jeg anbefaler at du senker skuldrene minst syv hakk, og skulle du slumpe til å si neger i en samtale så er jeg helt sikker på at det går fint med mindre du stuper i skyttergraven når noen påpeker det. Det er litt vanskelig terreng å navigere i dette her, men det er ikke en krigssone heller. Folk er bare folk.


Det skal jeg ikke protestere på.
Vis hele sitatet...
I arbeidslivet kan man vel si at det er her vi har mest å jobbe med hva angår rasisme i Norge. Jeg har sett en del innvandrere slite med å få jobb i lang tid, selv med god utdannelse.

Likevel, så er dette faktisk nærmest blitt en krigssone i USA. Det er bare å se på hvor splittet landet er, eller hvordan mennesker får ødelagt karrieren sin ved å "ytre feil". Nå bor ikke vi i USA, men jeg ser ikke bort ifra at ting går i samme retning.