View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
La oss også se litt mer på instinktene her: *At* man fra evolusjonens side er utstyrt med drifter og instinkter betyr ikke at samfunnet tillater manglende kontroll over disse. Som heteroseksuell mann ser jeg daglig attraktive kvinner jeg gladelg slulle harvet over! Men det gjør jeg altså ikke. Fordi jeg, i likhet med de aller fleste, kontrollerer driftene mine. Og jeg forventer at de rundt meg gjør det samme, og jeg fordømmer de som ikke gjør det. Skal man av det utlede at jeg er aseksuell? Jeg har faktisk blitt møtt med den også.
Vis hele sitatet...

Kan du ikke bare harve over damene da. Alle negative følelsesmessige reaksjoner damene måtte ha er jo bare primitive nedarvede drifter som damene kan styre fritt for at du skal kunne ha det bra. Litt må de kunne finne seg i for det kollektive godet? Eller er det bare følelser som oppleves i større grad av menn som kan tenkes bort?

Grunnen til at voldtekt kan straffes hardere enn for eksempel knivstikking i overarm er ikke at knivstikkingen ikke fratar offeret for handlingen retten til å bestemme over egen kropp i like stor grad som voldtekt. Det er den psykiske belastningen voldtekt fører til som gjør at strafferammen blir skjerpet.

Gjennom livet mitt har jeg hørt om flere menn som har tatt livet av seg etter å ha tatt partneren i å være utro enn kvinner som har tatt livet av seg etter å ha blitt voldtatt. Den psykiske belastningen du påfører noen ved å være utro kan i det minste ved enkelttilfeller sies å være ganske betydelig.

Det er neppe en handling som bør straffeforfølges med drap, men det er heller ikke en handling som burde bli sett på som noe helt ubetydelig fordi personene som opplever det bare kan tenke bort ubehaget, være en mann og skjønne at sex er noe helt naturlig.