View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Var i leiligheten til en bekjent som akkurat hadde kjøpt seg ett par plater. Leiligheten er stappfull av folk som sitter å røyker til den store gullmedalje. Jeg er den eneste som ikke røyker da jeg for en stund siden hadde lagt daglig bruk av cannabis på hylla og trengte en pause fra det, men jeg hadde akkurat kjøpt meg en halvliter GHB som jeg satt å sippa på. Plutselig hører jeg kompis lager ett hælvette i gangen og det virker som han står å krangler med noen. Naturligvis så går jeg å tar meg en titt, og der står kompis å prøver å holde døra igjen for snuten som blokkerer døra med foten sin i dørkarmen.

Jeg spurter inn i stua igjen og tar halvliteren med GHB å kaster den ut vinduet fra fjerde etasje. Jeg var til min forskrekkelse for treg for dem fem snutejævlene som sto på døra hadde fått revet den opp og spurta etter meg. Det går kaldt nedover ryggen på meg da jeg hører: "Hei! Hva var det du kasta ut vinduet der! Jeg så du kasta noe ut vinduet!" Jeg prøver selvfølgelig å dra en spansk en og sier jeg ikke rakk å kaste noe ut, men får som svar at om jeg ikke går ut å henter det jeg kasta ut vinduet så blir jeg anmeldt for hindring av politi arbeid eller noe piss.

Blir fulgt ut av en usedvanlig hyggelig politidame som spør hva det er jeg har kastet ut vinduet. Jeg sier at det kun var en 0.3g med hasj som ikke var innpakket. Det var mørkt ute og vi ble stående i gresset i sikkert 30min med den ubrukelige magliten hennes før hun forstår at vi aldri kommer til å finne den. Jeg er drit stressa for bare ett par meter bak oss ligger halvliteren som har rulla fra gresset og over på den asfalterte parkeringsplassen. Jeg prøver å holde fokuset vekk fra flasken ved å peke på vær minste grus bit jeg kunne finne i gresset for å si: "Fant den! nei, var vist bare en stein det også..."

Videre nede i grisebingen også kjent som politistasjonen, står vi sikkert 10stk på rekke for å bli urintestet fordi alle har nektet for å ha røyket noe som helst til tross for at røyken lå så tykt inne i leligheten at man så vidt kunne se fra den ene siden av stuen til den andre siden, pluss faktumet at dem hadde funnet 200gram liggende i en skuff. Mens alle andre står med geipen i bakken og ser ut som dem har solgt smør uten å få betalt så står jeg å flørter med den hyggelige politidamen for jeg er satan så svingstang fra siste korken som ble inntatt 30sekunder før rassiaen. Flaks for meg så slår ikke GHB ut på urinprøvene dems og jeg kommer meg derifra med skrekken.

Etter langt om lenge så får jeg snublet meg hele vegen fra bingen og tilbake til leiligheten som ligger nesten på hver sin side av byen. Til min store overraskelse så står nå flasken med GHB oppreist på asfalten midt på parkeringsplassen fortsatt full. Det ser mistenkelig ut som en felle og jeg blir stående å kikke meg rundt før jeg plukker opp flasken, tar en kork til og fortsetter fornøyd der jeg slapp