View Single Post
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Vidarlo: Jo. Jeg forstår at dette er komplisert. At det ikke er bare sort/hvitt. Men som med så mange nyanserte ting kommer man til slutt til et pungt der det må taes en avgjørelse. Der man må ta ett valg selv om det bare er to å velge mellom.
Vis hele sitatet...
Nei, det er akkurat det man ikke må. Man må ikke velge én side å idealisere og én side å demonisere, fordi det er en haug av nyanser på begge sider. Man kan anerkjenne både palestinernes og israelernes rett til å bo i området, se behovet for at de har hver sin stat, og samtidig være kritiske til elementer på begge sider. Som du ser så er stort sett alle israelskritikerne her fullt i stand til å se problematiske sider ved den palestinske ledelsen, og de som ikke gjør det får kommentarer fra oss også. Det er som sagt ikke en fotballkamp. Du MÅ ikke velge en side å støtte alt de gjør.

Hvis jeg hver gang jeg ser deg slår deg i ansiktet slik at du blør, og du må til tannlegen... vil du til slutt prøve å forsvare deg? Prøve å stanse meg fra å angripe deg? Hvis du forsvarer deg vel da er du akkurat som Israel som bomber inne på Gaza.
Vis hele sitatet...
Hvis han skyter deg, for så å okkupere huset til familien din under påskudd av at det er strategisk viktig for at ingen skal kunne slå ham igjen, så er han litt som Israel. Det gjør det ikke greit å slå, men ser du overhodet nyanser?
Sist endret av *pi; 19. mai 2021 kl. 16:33.