View Single Post
Vidarlo: Jo. Jeg forstår at dette er komplisert. At det ikke er bare sort/hvitt. Men som med så mange nyanserte ting kommer man til slutt til et pungt der det må taes en avgjørelse. Der man må ta ett valg selv om det bare er to å velge mellom.

Myoxo: Vel. Jeg tror jeg misforsto deg litt. Eller kanskje vi snakker litt forbi hverandre.
Men sånn konkret. Hvis vi ikke klarte å kaste nazistene ut av Norge i 1945, ville det vært ok for den neste generasjonen å ta Norge tilbake? la oss si 40 eller 50 år senere? Hva synes du? La oss si at de beholdt sitt Norske språk, kultur osv selv om de var født og oppvokst i eksil.
Konkret spørsmål.

Knert1: Hamas har arrangementer stadig vekk der de forbanner Israel, sier at de skal utslette Israel, oppfordrer muslimer i alle land å gå å drepe jøder hvor de finner dem.
Hamas in their own words:
https://www.youtube.com/watch?v=XU438kMknbQ

Israel bomber mål inne i Gaza forde de søker å ødelegge Hamas og Islamisk jihads ovs evne til å skyte rakketter mot Israelske sivile, slik disse har for vane.
De prøver å ødelegge våpnene dere og drepe lederene deres. Kutte hodet av slangen for å si det sånn.
Forstår du nå?
Hvis jeg hver gang jeg ser deg slår deg i ansiktet slik at du blør, og du må til tannlegen... vil du til slutt prøve å forsvare deg? Prøve å stanse meg fra å angripe deg? Hvis du forsvarer deg vel da er du akkurat som Israel som bomber inne på Gaza.