View Single Post
Tok lappen på kjøreskole fra start til slutt. Brukte i underkant av 30k. Bruk teoritentamen.no for teorien, drit i å kjøpe bok. Jeg benyttet meg av teoritentamen en uke og det var mer enn nok til å bestå. Velg en bra kjøreskole. Det er viktig at de "lærer deg å kjøre" slik at du faktisk får noe ut av det. Øvelseskjøring er ikke bare å hoppe inn i en bil og begynne å kjøre. Jeg brukte bare en dobbelttime på å bli kjent med bilen og å kjøre litt på en parkeringsplass. Deretter var det bånn gass ute på veiene. Velger du en dårlig/middels skole kan du fort bli hustla til å ta flere timer enn du har behov for. Betal en bekjent om du ønsker å øvelseskjøre litt ekstra der det trengs. F.eks 200-300 kr timen er ikke dårlig. Mange jeg kjenner har gjort dette, men jeg fant ingen i tide for min del. Det viktigste er bare at du starter på kjøreskolen og får inn basicsa.

Lykke til! Lappen trenger ikke være så jævlig dyrt og tidkrevende. Bruk f. eks sommerferien på å ta lappen. Hele greia tok meg bare et par mnd. Sett opp en plan med kjøreskolen din og gå for en pakke. Hør om de evt. kan sette ned prisen litt, de er ofte litt fleksible.