View Single Post
Slenger først med et tips til alle som lurer på hvor man finner serier lovlig: Søk dem opp på Justwatch.com. Fungerer i de fleste land, så bare endre til "us" eller lignende, så fyrer du på ExpressVPN eller NordVPN eller *insert VPN her* og så er det bare å peise på.

Jeg kommer på tre anbefalinger i farta:

Serie: Justified
Finnes på: Amazon Prime TV og HBO
Antall sesonger:
IMDb-rating: 8,6
Om serien: Moderne western satt i Harlan County, Kentucky. Følger en US Marshal som fremstår som alt for kul (Og det er lov, for han er ganske kul). Tidvis god humor i serien, god banter mellom casten, og generelt veldig godt castet. Tim Olyphant spiller hovedrollen som Raylan Givens, men minst like mye kred må gis til Walton Goggins, som nailer rollen som Boyd Crowder. Litt svak i sesong 4, men sesong 6 (Siste sesong) er veldig god. Min favorittserie, og jeg er midt i min 2. gjennomgang av serien nå.

Serie: Yellowstone
Finnes på: TV2 Sumo (To sesonger), CMORE (To sesonger)
Antalls sesonger: Tre så langt.
IMDb-rating: 8,5
Om serien: Enda en moderne Western, denne gang på Yellowstone Ranch i Montana. Kevin Costner spiller hovedrollen i en noe mørk serie om hvordan folk prøver å ta deler av den gigantiske ranch-tomten deres. Det høres litt døllt ut når jeg forklarer det slik, men serien er god.

Serie: Burn Notice
Finnes på: Amazon Prime Video (USA only)
Antall sesonger: 7
IMDb-rating: 7,9
Om serien: Handler om Michael Westen (Jeffrey Donovan) som blir "sparket" (Burned) fra sin jobb som spion for CIA. Serien følger han og gjengen hans i ymse eventyr i etterkant av denne "burningen" og hans søken etter å finne ut av hvorfor han ble burned. Dabber dessverre noe av senere uti serien, men er fremdeles veldig underholdende. Mange eksplosjoner og tidvis gode humorinnslag. En av mine favorittserier pga. underholdningsverdi.