View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Ok, han antastet en kvinne og fikk en velfortjent omgang juling etterpå?
Jeg ser virkelig ikke problemet med dette.
Vis hele sitatet...
Hva med juling på det nivået at fyren aldri hadde kunnet gå eller prate igjen, fortsatt greit? Hvis ja, hva med drap? Hvis nei, hvor kraftig runde med juling er innafor for å ha antastet noen på fest? Hvor mild skal antastinga være før det ikke lenger er kosher å kveste noen?

Problemet, hvis du fortsatt ikke ser det, er at det ikke foreligger noen objektive grenser å forholde seg til. Så lenge absolutt alle andre deler dine etiske oppfatninger om rettferdighet, så funker det. Samfunnet er imidlertid altfor heterogent til at det er realistisk.

Jeg må også slenge meg på *pi sin irritasjon over at hverken TS eller noen av hans tilhengere har brydd seg med å vie den antastede nevneverdig oppmerksomhet. Synes hun det var helt greit at TS gikk opp i skauen og kvesta noen på hennes vegne? Eller skjedde det, som jeg mistenker, meget mot hennes vilje? For å sitere Jørgen Moe (de som har fulgt med i norsktimene tar sikkert referansen):
Forgjeves tvenne kvinner med hyl trenger frem,
å bryte det faste gjerde der er stillet foran dem.
De kastes vredt tilbake av de muskelsterke menn,-
og spillemannen rolig går til kjellertrappen hen.
Vis hele sitatet...
Sånn har det alltid vært, og sånn det pleier fortsatt å være når menn skal gjøre opp på vegne av kjærestene sine. I så fall har hun jo blitt utsatt for et dobbelt overtramp: Først tar noen seg til rette med kroppen hennes, deretter tar noen seg til rette med integriteten hennes. Men hey, ingenting er som en unnskyldning for å få lov til å bruke karaten!
Sist endret av Myoxocephalus; 12. november 2020 kl. 21:19.