View Single Post
Jeg heiet på Trump forrige valg, mye fordi jeg misliker Clinton og tror hun allerede hadde hivd seg inn i flere kriger om hun var bak roret.

Merkverhodet ikke noen ekspert på amerika eller amerikansk politikk. Dette har ca. utelukkende med hjerte å gjøre. En følelse av strømninger i samfunnet og hva Trump hatet egentlig representerer.

Den evinnelige mediashitstormen samt at det er veldig legitimt å hate på Trump har gjort at jeg paradoksalt nok heier litt på Trump den dag idag. Dog ganske nonchalant. Slik har jeg det ofte når det er PK å hate sterkt på noe eller noen.

Venstresiden som proklamerer toleranse og "empati" har vist seg særs intolerante ovenfor sittende president og hans tilhengere. Ofte helt uten innsikt i at man representerer samme mynt (intoleranse) bare andre sida.

Ellers er USA bygd på kapitalisme (noe jeg er blitt mer og mer fan av (18åroge meg hadde rista på hodet)) og oppbygging av byråkrati fører som regel til ineffektivitet og pengesløs. Det er ikke nødvendigvis empatisk å stjele penger fra de rike og putte dem inn i et ineffektivt byråkrati. Medmenneskelighet og empati eksisterer uavhengig av om det fins et tunggrodd byråkrati hvor skattepengene forsvinner.

Jeg tror Trump er mer kapitalistisk innstilt enn Biden.

Ellers:
USA har ikke hivd seg hodestups inn i noen voldsom krig med Trump bak røret (Clinton tror jeg hadde vært inne å rota i Syria med full kraft ved første anledning). Under Trump var arbeidsledigheten den laveste på flere tiår. Minoriteter hadde laveste arbeidsløshet enn ca. alltid.

Misforstå rett - det er ca umulig å forsvare hvor lettsluppen forhold Trump har til sannhet, eller klumsete formuleringer. Jeg liker heller ikke at han er fiendtlig innstilt til Iran. (jeg vil også gjerne ha google på en ny Huawei telefon)

Trump representerer mye av det som rører seg i det amerikanske samfunn. Det vil IKKE forsvinne om Biden vinner.

Den politiske korrekte bølgen som representerer motvekten til Trump skremmer meg nesten mer. Når noen claimer moralsk overlegenhet blir jeg særs skeptisk. Det kan fort gå mot et mer intolerant samfunn om alle som blir butthurt ved første anledning skal styre skuta.

Til sist tror jeg ikke det spiller stor trille for oss i Norge.
Jeg holder en liten knapp på at Biden vinner, det ser iallefall slik ut nå.
Sist endret av Bearass; 26. august 2020 kl. 17:00.