View Single Post
Vi hadde en interessant tråd for fire år siden om hvorfor folk stemte på Donald Trump. Nå er det på tide med en oppfølger! Jeg lar problemstillinga med vilje være litt åpen, for det er altfor mange interessante tanker å ta tak i her
  • Er det noen av dere som heier på Trump denne runden?
  • Er det noen av dere som har endra mening om ham, enten den ene eller den andre veien?
  • Hva synes folket generelt; gikk det bedre eller verre enn fryktet?
  • Hva tror dere blir utfallet av valget?
  • Kommer det amerikanske demokratiet til å bli radikalt endret av dette på sikt?
  • Hvordan kommer dette til å påvirke oss her i Norge?
Så mange ulike spørsmål, og helt sikkert noe annet interessant jeg har glemt å spørre om.

Her er et kort sammendrag av hva jeg tenker om punktene mine: Selv ønsket jeg meg sånn cirka hvem som helst andre enn ham i forrige runde; en eller annen fungerende voksen hadde gjort seg. I dag har mine kriterier blitt langt mindre strenge: et hvilket som helst annet virveldyr vil i mine øyne trolig gjøre en bedre jobb. Eller bløtdyr, for den saks skyld. Kanskje en stein. Jeg er ikke kresen lenger. Trump har gjentatte ganger overrasket meg med udugeligheten sin, men jeg er samtidig er overrasket over at det ikke har blitt enda mer spetakkel. For å være litt metaforisk, så har han svingt makten sin som en hammer og knust det han har kommet over i glassbutikken, men han er i dårlig form og slår ikke så hardt som en president egentlig burde klare. Hva fremtiden angår, så tror jeg vi får hele hopprennet med valgfusk og innføring av et fascistisk diktatur der Trump blir sittende til han kreperer - hvilket forhåpentligvis ikke er så lenge til. Hvordan det vil påvirke oss vet jeg ikke, men hvis USA kollapser fullstendig, så har NATO et problem. Og da er det muligens veldig mange russisktalende samer som plutselig vil anektere Finnmark eller noe.

Hva tenker folket?
Sist endret av Myoxocephalus; 25. august 2020 kl. 23:05.