View Single Post
Du kan alltids faste. Det er uansett bra fra et anti-aldringsperspektiv, men hjelper også på vekttap. Etter min erfaring så går dag 1 greit, dag 2 er ganske ille, og fra morgenen dag 3 så føler du ikke noe behov for mat, og energi og fokus er helt stabilt. Jeg har riktignok bare gått 4 dager fordi jeg ikke har noe vektproblem, jeg gjør det kun for å igang autofagi.

Det skal iflg. alt jeg har lest gå helt fint å faste lenger, sålenge du drikker litt beinbuljong, tar noen vitaminer, får i deg litt elektrolytter og rådfører deg med lege. Skulle du fastet f.eks. 14-28 dager som dukker opp her og der som en god lengde på lang faste for medisinske grunner, så må du etter min mening definitivt gjøre det i samråd med en lege. Men 3-4 dager faste er null stress, og jeg kunne gått lenger men jeg a) har egentlig ikke behovet vektmessig og b) ønsker ikke å miste for mye muskelmasse. Jeg faster ca én gang pr. mnd og er helt normalt frisk og velbygd.

Du kommer også til å få et knallstabilt blodsukker og det er veldig sunt ift. diabetes/insulinsensitivitet. Hvis du vil prøve det, så bør du spise et kosthold for ketose i hvertfall 3-4 dager opptil fasten. Ellers blir cravingen etter karbohydrater litt voldsom