View Single Post
Husker en gang jeg ble stoppet av en politimaja nederst i Brugata med en ganske liten boks med typ 11-12 halvgrammere dop, flere kvartinger.
En del tusen kroner med andre ord! Og en del mer enn forelegg hvis man tenker på strafferamme, spesielt mtp området jeg var i, eventuelle kontanter jeg hadde på meg + tidligere dom for salg i akkurat samme område + et par andre narkorelaterte dommer.

Det var tidlig i Coronatiden så de skravlet med vinduet på gløtt med munnbind og de raskeste politisolbrillene jeg noensinne har sett! Jeg ga legitimasjon gjennom gløtten i vinduet og de sjekket meg opp.
Var skråsikker på å bli ransaket mens jeg oppga personalia da jeg har et noe tilsmusset rulleblad.

Jeg står med hendene i jakkelomma og tar diskré ut boksen med dop, mens jeg tar av sekken og sier at de gjerne må sjekke den, samtidig som jeg slipper boksen ned mot foten og sparker den lett og nesten ubevegelig inn under politibilen. Jeg ville nødig bli tatt med den type rusmidler i mengder noen snev høyere enn en brukerdose. Ingen hører eller merker noe

De ender med å be meg forlate området asap! Ingen formell 24 timers bortvisning, men om de så meg igjen snakket vi ransaking og mulig tauing.

I det de rygger bakover for å snu kjører de over plastboksen og ødelegger den + knuser mye av dopet som var fine steiner

De kjører bort og jeg plukker pent opp det som ligger igjen og stikker hjem mens jeg takker høyere makter for flaksen + barnefotballen jeg spilte for det lekre lille sparket inn under politibilen. Tenkte jeg hadde brukt opp dagens flaks.

Gidder ikke sånt ork lenger, har leilighet og fast inntekt, og det er digg å ikke la sjelen og medfølelsen min sakte råtne vekk rundt Gunerius.
Sist endret av krystallkongen; 14. juli 2020 kl. 05:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.