View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var en sommer for 4 år siden jeg speeda og røyka en del. Ene dagen hadde jeg tatt en liner på jobb for første gang, og sølt litt i vasken. Jeg tørket det vekk, og fortsatte dagen min. Da jeg kom hjem begynner sjefen å ringe. Jeg var speeda og lei av jobb, så jeg svarte ikke siden jeg regnet med at han ville jeg skulle ta en gruppe. Så begynner mange av kollegaene mine å ringe meg, flere ganger. Jeg svarte han ene som også røyker, som sa at sjefen ringer rundt til alle fordi han må snakke med meg og at det er veldig viktig og akutt.

Jeg får jo helt noia, låser dørene, vasker alle overflater og legger meg i det eneste hjørnet i senga hvor det er null innsikt fra vinduene. Sjefen sin bil kommer utenfor flere ganger, og han ringer på, banker på, og prøver å åpne døra. Jeg har fortsatt helt panikk, fordi jeg var 17 år og tenke han sikkert hadde funnet pulver på doen. Utleirne begynner å se inn gjennom vinduene, og telefonen ringer i ett fra venner og kollegaer. Hørte sirener også, og da bestemte jeg meg for at jeg må rømme ifra bygda og ut i skogen for å bli kvitt rusen før de finner meg. Han sender meg meldinger på facebook som: "Jeg må snakke med deg med en gang", "Hva er det du gjør??", "går det bra?"osv.

Viste seg at jeg slettes ikke var i ferd med å bli tatt, men at en kollega syntes jeg oppførte meg merkelig på jobb og meldte det inn fordi hun trodde jeg skulle ta selvmord (pga den ekstreme personlighetsforandringen). Sirenene var tilfeldige, og jeg har aldri hatt så noia før som det jeg hadde den gangen (selv om når jeg tenker på det i ettertid, er det hele synspunktet mitt den kvelden ulogisk).

Ikke like spennende som historiene over, men hadde minst like noia og fant ikke roen på mange timer etter det.
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk det? Innrømte du å ha vært ruset? Forklarte du bort det med å ikke ha besvart sjefen din?

En historie fra meg selv:

Jeg kom rusa da jeg skulle gjennomføre samfunnstraff, jeg var ruset på imovane eller stilnoct, husker ikke. Jeg snakket om at jeg så luftslott og mye bullshit. Det var en dame fra kriminalomsorgen jeg jobbet med.

Senere på dagen fikk jeg beskjed om å pisse. Lett, imovane og stilnoct vises ikke på slike hurtigtester. Så fikk jeg vite at min psykiske helse ikke var bra nok til at jeg kunne jobbe på stedet lenger, det var mange andre rusmisbrukere tilstede, de mente at jeg må ha vært gal i hodet. Fikk så en annen arbeidsplass som var mye mer chill. Lett.
Sist endret av Stingray; 13. juli 2020 kl. 10:07.