View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bortkjemt pappagutt historie coming up! xD

Var en tid hvor jeg bodde utenfor Oslo og gadd ikke å finne nye dealere i byen jeg bodde i da. Bodde i et forferdlig sted som heter Drammen. Så jeg reiste innover med bil for å kjøpe. En gang på vei tilbake fra Oslo hadde de satt opp en barikade på E18. Noe de pleier å gjøre enkelte helger for å ta folk som kjører i rus. Jeg var edru, men hadde over 10 gram hasj i underbuksa. Jeg ruller ned vinduet og får en lommelykt rett i fleisen og blir bedt om å kjøre til siden.

Jeg kjører til siden og venter på at en betjent skal komme til meg, det var to biler bak meg igjen. Det kommer en politi dame til meg og jeg kjenner rettighetene mine ganske godt så jeg spør med en gang om hvorfor de stoppet meg. "Er bare en vanlig rutinesjekk" sier hun. Jeg svarte Ok og gir henne førerkort og vognkortet mitt som jeg hadde gjort klar på forhånd. "Hvor skal du?" og "Hvor har du vært?" spør hun. "Det trenger jeg ikke å svare på" svarer jeg tilbake. Så spurte hun klassikeren "Har du vert i kontakt med politiet før?" Og jeg svarer det samme. "Jeg bare spør jeg, vent litt" sa hun. Hun gikk tilbake til bilen sin med førerkortet mitt. Skulle sikkert sjekke info'en min på ipaden de har i bilen. Og kort tid etterpå kommer det en diger sur politi mann på roids som røsker opp døren min og begynner å lyse i bilen min og starter å ransake, mens jeg sitter i bilen! Og jeg roper "HEI HEI HEI!! HVA ER DET DU DIVER MED?". "Du har en mistenksom oppførsel sier han. "Er det mistenktsom at jeg kjenner til mine rettigheter nå plutselig! Det er forskjell på en enkel rutinesjekk og ransakelse! Jeg må bare informere deg om at min far er advokat!" Og med en gang de hørte ordet advokat ble de likbleke og begynte å stamme med ord. Hun politi dama hadde akuratt kommet tilbake til bilen min når jeg ropte MIN FAR ER ADVOKAT! H-Hvorfor er du så nervøs?" spurte hun og jeg svarte "Jeg har ingen forklaringslikt ovenfor politiet kun retten, jeg velger å ikke si noe mer før jeg har fått snakke med min far, han er som sagt min advokat" De ser på hverandre i forskrekkelse, snakker med en eller annen på radioen og forteller meg at jeg kan kjøre vidre. Noe jeg gjordet med glede.

Når jeg var hjemme igjen fant jeg ut at de hadde glemt å gi meg førerkortet tilbake. Fikk det i posten uten noe brev eller noe sånt noen uker etterpå. Anbefaler ingen å reagere slik jeg gjordet, hadde jeg ikke hatt advokat kortet hadde jeg sefføleglig reagert anderledes og svart henne hvor jeg var på vei og slikt. De skulle bare vist hva jeg ruget på under ballene mine! :P