View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan mener du sosialismen forværrer dette og hva ville vært din politiske ideologi for løsning? Sosialismen tvert i mot hjelper med å minske dette problemet : flere fritidsklubber, bedre aktivitetstilbud i utsatte bydeler, bedre støtteordninger for fattige, mere integrering osv. Det er jo den ikke-sosialistiske, borgerlige regjeringen som er skyld i at alt dette har blitt værre. Fritidsklubber som legges ned, høyere skatter, lavere stønader, mere rasisme og stigmatisering, færre fritidstilbud osv. Nå er det faktisk ikke så lett at man bare kan be folk om å ikke få unger heller, ingen prevensjon er sikkert, og hormonell prevensjon er det mange som ikke tåler og kan bruke pga bivirkninger, og for enkelte kulturer så er heller ikke abort innafor å ta. Man fjerner ikke klasseskille i samfunnet ved å nekte halvparten å ikke formere seg, du skjønner vel at det bare vil øke forskjellene enda mer?

Og som jeg nevnte så er det ikke fattigdom som gjelder for alle kriminelle heller. Tror du Even fra Oslo vest som svindler folk og bedrifter gjør det fordi han er fattig? Nei han gjør det for thrillen og biinntekten akuratt som mange av ungdommene som stjeler mobiler på Oslo øst. Forskjellen på de to er at Even sannsynligvis er sosiopat som elsker å være dust, mens mange av gutta på østkanten har ikke andre fritidstilbud rundt seg og begynner av kjedsomhet og opprørskhet fordi de er diskriminert.
Vis hele sitatet...
Når staten skal styre alt går alt til helvette pga korrupsjon. Fritidsklubber fungerte i gamledager, nå er hele samfunnet annerledes. Bedre støtteordninger for fattige er jeg enig i, f.eks hvor mye mat kastes vær dag som kunne blitt gitt til de med lite osv.
Integrering står på hva personen selv vill lære egentlig, masse tilbud er der men folk driter i det siden de har sin kultur her å vill bare leve drømmen i vestlige land, de fleste folk ifra andre deler av verden kommer alltid til å være forskjellig iforhold til 12 generasjons nordmenn. Eneste gangene jeg har sett 'utlendinger' bli 100% integrert er viss de er adoptert til Norge som liten unge inn i Norske familier. Som også er feil syns jeg.
Rasisme kommer alltid til å eksistere, siden folke grupper er forskjellige.(noe som er veldig bra!)
Hele greia med høyere skatter å lavere stønader er nettopp fordi det er korrupsjon inni bildet, på høyt nivå. Noen prøver ødelegge Norge. Samme som har skjedd i mange land som flyktninger kommer ifra. Korrupsjon.
Koster mindre penger for 1 liter bensin enn 1 liter vann på butikken/bensinstasjon. Det er en grunn til det.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da er det få steder man kan bo om man skal rømme fra alle steder for det foregår kriminalitet en gang i blandt. For å si det sånn så bor jeg mye heller i byn hvor det er et ran engang i blandt enn i ei bygd hvor både fotballtrener, onkel og psykolog begår pedofile overgrep. Det ene er mere synlig, men det andre er langt mer værre.
Vis hele sitatet...
Ja det er bra med litt kriminalitet, men ikke mot tilfeldige personer som ikke har gjort noe galt.
Blir litt feil å tro bygder er kun pedofile å innavl.