View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg kan ikke huske å ha sett noen "før og etter" bilder i sånne tilfeller der folk har gått ned 30-60kg hvor jeg tenkt
wow for en fantastisk forandring. Den tynne, vakre og perfekte utgaven av seg selv de håper å finne under fettet og
som forbruker samfunnet rundt oss sier er idealet, er en illusjon. Noen ser rett og slett bedre ut med noen kilo i ansiktet.

Man har sikkert en helsemessig gevinst fra redusere såpass overvekt, men jeg tviler på at det er den egentlige motivasjonen.
Når folk sier at de har eller skal begynne å spise sundt er det som regel "jeg vil bli tynnere" de egentlig mener.
Vis hele sitatet...
Det er ikke til å komme ifra at mange ønsker å gå ned i vekt av estetiske grunner. Innlegget ditt fikk meg til å tenke på dette med overflødig hud etter vektnedgang. Det tynne, perfekte idealet er uoppnåelig for noen som lider av fedme. Huden vil aldri bli stram etter flere titalls kilo vektnedgang. Hvor mye overflødig hud man får avhenger så klart av gener, hudens spenstighet og lignende. Der er vel fortsatt noen som tror at å smøre kokosolje på magen vil gjøre at huden trekker seg helt sammen, at det hjelper å drikke flere liter vann daglig og lignende, men hadde det fungert så hadde jo ingen hatt overflødig hud.... Det sier seg selv at om man f.eks veier 150 kg, og går ned til 80 kg, at der vil være mye hud til overs. Det meste kan fjernes med kirurgi, men huden vil fortsatt være ganske elastisk.

Dette er faktisk ganske lite snakket om, har lest noen innlegg på Reddit av folk som har gått ned mye i vekt, og som er lei seg og sjokkerte over mengden overflødig hud. Noen aksepterer den overflødige huden og ønsker ikke operere den bort - og du verden, de får også høre det! Tenk å ikke ville fjerne den stygge, overflødige huden..... John David Glaude (obesetobeast på youtube) har gått ned over 70 kg, og har valgt å ikke fjerne løshuden. Han får ofte kommentarer på den overflødige huden fra folk som finner det avskyelig. Han er fornøyd med kroppen sin og ønsker ikke fjerne huden.
Sist endret av Medusa; 24. mai 2022 kl. 22:16.