View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis du leser det jeg skrev en gang til så sier jeg ingenting om forbruk, men jeg tror man vil få mer offentlig drikking hvis man åpner opp for offentlig drikking, hvis det er det du mener. Hva jeg baserer dette på? Jeg tenker.
Vis hele sitatet...
Du skrev:

Hvis man åpner for drikking overalt samtidig som samfunnet forventer at politiet skal stoppe alle som driver kvalm må man sannsynligvis øke antall politifolk som får dette som hovedaktivitet en fredags ettermiddag på sommeren.
Vis hele sitatet...
Jeg misforstod deg. At det kan bli mer offentlig drikking dersom det åpnes opp for det er nok sannsynlig, men at det vil bli mer bråk er ikke nødvendigvis tilfellet. Jeg har - til forskjell fra deg - mer tro på mine medmennesker, og mener at de som ellers klarer å oppføre seg, også vil klare å oppføre seg i en park. De som ikke klarer å oppføre seg er vel gjerne de som ikke tar hensyn til lover og regler uansett, og som allerede i dag sitter i parken. Til og med politiet deler mitt syn på dette. Hvem deler ditt? Jeg tørr påstå at det er svært få.

Hva er viktigst? At din "signallov" blir stående, eller at man fjerner den ettersom folk flest, og politiet, ikke lenger aksepterer eller respekterer den som en riktig lov.