View Single Post
Ekvivokk's Avatar
Trådstarter
819
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Alt fungerer bra så lenge folk klarer å oppføre seg. Problemet (som kan skje) hvis denne loven oppheves er at det gjør det lovlig å hoie rundt og bråke dritings i en park. Jeg vil tro at politiet tar tak i deg hvis de ser deg kav dritings løpende rundt i en park med en vodkaflaske i hånda. (for å sette det litt på spissen)

Fjernes loven vil dette bli lovlig, og politiet kan ikke gjøre noe med det. Slike hendelser er til sjeanse for samfunnet, og jeg mener det ikke burde være akseptert med slik aktivitet i dagslyset rundt andre mennesker.



Folk bryter fartsgrenser, som jeg sa i innlegget i stad. Alkoholloven fungerer som en forebyggende lov. Å fjerne fartsgrenser fordi folk bryter de er ingen løsning.
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å hoie rundt i offentlig rom heller, det er forskjell på en lov mot å drikke pils i offentlighet og en lov mot å fyke rundt å skape kvalme. Folk som er fulle blir fjernet fra offentlige plasser.

I tillegg som jeg skreiv tidligere, i Danmark så er det ingen på stranda etc. som oppfører seg som beskrevet ovenfor. Som jeg så i allefall.
Sist endret av Ekvivokk; 29. juli 2013 kl. 13:35.