View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bare for og ha det sagt, jeg lever i beste velgående. Uten Alkohol, sluttet også og røyke. Lærte meg at det og kjede seg er ok noen ganger, Sub hjalp meg og reddet nok mitt liv, ja! det var ikke så enkelt og komme utav men ikke så vanskelig som forespeilet, tung ja på alle måter, men med rett nedtrapping så gikk det bra det. Utrolig viktig og finne en "drøm/mål" å sikte mot. Jeg hadde noe å se frem mot og det holdt meg oppe og hjalp meg gjennom mye. Idag har jeg økonomi iorden, egen leilighet, bil fin kontakt med mine. Så ikke avskriv alle muligheter fordi som tidligere nevnt at du bytter et rusmiddel mot et annet, det man gjør og har all rett til er og i sin desperasjon lete og om så gjøre seg kriminell til og finne en vei ut. Det er selvfølgelig individuelt, men ingen kan nekte deg som menneske og finne en måte og ha en verdighet i ditt liv. Mye av problemene er mennesker som ikke forstår angst, depresjoner, 0 selvbilde etc... Men du som menneske har rett til og lete etter en vei for deg, til og leve et verdig liv. For mye av alt dette handler om verdighet. Hvis det finnes medisiner som kan hjelpe deg så skal du ikke stå med lua i hånda på legevakta kl 03 på natta for å få en vival,sobril etc... Det er faktisk ditt liv, hvis friheten vi liker og snakke om eksisterer så skal du kunne ta dette valget uten straff så lenge du ikke skader andre! Hvis noen sier annet så forstår de ikke eller de har bare aldri opplevd dritt. For det er alltid en årsak til at noen av oss velger "rus"- Noen av de klokeste og mest menneskelige jeg har møtt har vært slitere. Så all honnør til dere som prøver og komme ut, men det er ikke alltid at institusjoner kjenner sitt ansvar (desverre). Som voksen ble jeg sjokkert over den uforstand og uvilje til og bruke sin jobb på en måte som faktisk ville hjulpet. Ansett flere eks rus brukere på slike steder og jeg vil tro prosentandelen for suksess vil gå opp. Noen er egentlig ikke ute etter rus engang, bare det og ha et ok liv. Så hvem skal da si at: Nei, dette kan du ike få fordi du kan bli avhengig??? Hva er best? Avhengig av noen tabletter eller at mennesket går til grunne på all mulig dritt de desperat tar? Mange i helsenorge burde skamme seg så til de grader!!! Har mye og si og tro meg, det kommer. Til alle som sliter, ikke gi opp. Let etter din vei. Det er din rett, du er et fritt menneske med fri vilje. Vil like og se hvilken rettsal som hever seg over dette grunnprinsippet. ( Alkohol som staten pusher er faktisk det verste rusmiddelet som er både sosiøkonomisk og rent menneskelig ) Dette finnes det forskning på ( Nrk hadde et innslag om dette ) Ble rimelig flaut for Justisministeren....