View Single Post
Apu
Apu's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mushy Vis innlegg
Jeg forventer at de ikke plager andre enn de som vil med sin røyk. Det kan være en bakgård, et røykeareal, whatever. Det kan like gjerne være arbeidsplassen som må skape et slikt område, men saken er at det oppleves som svært ubehagelig.

Og hvorfor skal _jeg_ gå unna, fordi noen vil røyke? Det er da vitterlig personen som røyker som skal gå unna, for å skåne meg? Han blåser ikke på meg med vilje nei, men det er lite omtenksomt.

Jeg skal stå med en JIF-flaske og sprute opp i himmelen. Foran innganger. Ved siden av folk. Og når røykerne ber meg flytte meg, skal jeg be _de_ flytte seg. For her skal jeg stå å sprute vann rundt meg.

LIKE idiotisk er det.
Vis hele sitatet...

Det er røykeplasser på de fleste arbeidsplasser. (Selv om det som oftest bare er utenfor bak eller noe slik.)
Jeg føler du tolererer veldig lite når du sier "Hvorfor skal jeg gå unna, fordi noen vil røyke?" Jeg mener at om folk vil røyke, røyk. Men det våset at folk opplever det som ubehagelig, og at det er så ille er bare tull.
Om en person blåser på deg med røyk, så kan du heller spørre han unnskyld kan du flytte deg? Eller rett og slett bite i det " vonde eple " og bevege deg 2 meter.
Du kan ikke sammenligne det å sprute vann på folk og røyke, folk står virkelig ikke forran inngangene til sentre eller lignende og røyker. De står vanligvis litt lengre unna, røykere er mennesker de også.
Høres ut som røykere har blitt en egen art eller noe slik.