View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Trykkluftmotorer er en morsomt som en akademisk øvelse eller et garasjeprosjekt men særlig praktisk er det vel ikke? Selv i en ultralett bil blir det begrensninger på rekkevidde grunnet størrelsen på tankene, effektivitet, trykk etc.
Vis hele sitatet...
De (produsentene av dem) mener de skal funke i bybildet med tanke på vareleveranser osv. Rekkevidden var faktisk overraskende bra da jeg så en dokumentar om det for ett par år siden.

Dette med lavere utslipp fra diesel kontra el-bil er såvidt jeg vet kun en urban myth. Har sett det bli tilbakevist gjentatte ganger. Og siste jeg leste om akkurat det så hadde de også sett på strøm fra kull og likevel kom el-bilen ut med mindre totale utslipp.
Vis hele sitatet...
Søkte litt i dag å ser det samme selv


Skulle også gjerne sett at urene kraftverk forsvant rimelig kjapt. Men da må det feks satses mer på atomkraftverk. Og Tyskland fikk jo atomsjokk etter ulykken i Japan og fikk hastevedtak på å fase ut kjernekraft.
Vis hele sitatet...
Atomkraft har jeg også trua på. Det er jo litt forskning for å få laget batteripakker til bil som funker basically med kjernekraft. Disse ville også forlenget rekkevidden på bilen pittelitt... sånn noen titusener mil