View Single Post
Ønsker ikke svare på hvert av spørsmålene men heller litt generelt.

Klimadebatten blir ødelagt av det som for meg er "spesielle og litt gale folk" som jeg ikke orker å høre på. Når f.eks Lan står og gliser og prater så blir jeg bare irritert. Litt i samme bane som noen veganere. En slags tvang som skal trees over hue på deg og en følelse av at de tror de er så mye smartere og bedre enn deg. De skaper en motatt effekt enn hva de ønsker å oppnå, hvertfall på meg. Det er også de som havner i rampelyset og derfor setter standarden.

Når det gjelder klima generelt så er jeg litt /care. Jeg forstår at det er et reelt problem, men er kanskje for ego til å bry meg om fremtiden til kloden. Kanskje dette forandrer seg når jeg får barn. Ikke godt å si.

Eneste tiltaket jeg har gjort er at jeg har bestilt en elbil. Føles greit nok det, men nekter ikke for at det er 80% grunnet de økonomiske fordelene elbil har (enn så lenge). Liker også tanken på en renere lokal luft i byen, men det er mest fordi jeg er semi-hypokonder og eksos føles skitten å puste inn. Blir derfor glad for økningen av elbiler.

Det å slutte å kjøre (El)bil eller minske inntaket av kjøtt blir helt uaktuelt for min del. Jeg synes også oljenæringen skal fortsette. Har tro på at man utvikler renere og mer skånsomme måter å gjøre ting på.