View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kan du forklare bakgrunnen for at det vil fungere, men ikkje å fordampe eit salt?

Om du varmer opp ei løysing av salt og vatn vil vatnet fordampe, og saltet vil etter kvart fellast ut når det når metningspunktet for løysinga. Om du fortset å varme vil du komme til smelte- og kokepunktet til saltet, og vil kunne fordampe det. Men det er typisk høgt.

Forøvrig er vel ikkje MDMA eit salt i det heile teke, men ein organisk forbindelse?
Vis hele sitatet...
Det var nok litt unøyaktig av meg å si at det vil fungere, og jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hvordan e-sigaretter fungerer, men det hørtes ut som noe som i det minste KAN fungere dersom man klarer å få med seg saltet i oppløst form... og at vannet ikke bare destilleres... jeg vet ikke hva som er i de kapslene engang... det som garantert IKKE fungerer er å fordampe krystaller. Det er bare å prøve å fordampe litt NaCl først, så ser man at det fungerer dårlig... om man klarer å fordampe noe som helst, så sitter man igjen med en brent guffe..

Uansett er det en fullstendig ræva idé å gå den omveien når man tar det fint opp i blodet enten oralt eller gjennom slimhinner....

Skal du først "go wild" kan du skyte det. Det er ikke like idiotisk som å røyka det i alle fall.

Og ellers; som Paradigm sier... MDMA i seg selv er ikke et salt, men det er "umulig" å skaffe fribase MDMA, altså rent MDMA... man får det ikke som en olje, men som krystaller/pulver, og da er det gjort om til et vannløselig salt av praktiske grunner...

Det er vanlig å bruke HCl for å felle ut MDMA-HCl fra en blanding med MDMA, slik at man får krystaller. Ingen salt, ingen krystallstruktur Kokain er også et salt forresten... alt som kan bli krystaller som jeg kan komme på er salter (av "narkotika" tenker jeg på). Heroin i Norge er fribase, mens det f.eks. i USA i hovedsak kommer som et salt, derfor må man koke opp heroin her med en syre (askorbinsyre eller sitronsyre er vanlig) for å gjøre det vannløselig.

Som en "funfact" kan man ikke få høyere innhold enn ca. 84% av MDMA i MDMA-HCl på grunn av molvekt. Ofte vanskelig å vite hvilken % som er oppgitt om det er brukt massespektrometri, siden det i "verdens beste MDMA" bare vil være to frekvenser, hvorav MDMA vil være ca. 84%, mens resten er HCl.

Uansett; nei, å røyke salter fungerer ikke...i beste fall får man i seg noen biprodukter og diverse nedbrutte versjoner av MDMA som er skadelige...

Det er en grunn til at MDMA "aldri" selges som fribase....

Og et lite tillegg:

Denne informasjonen kommer ikke fra meg, men jeg tenkte at det var riktig å dele den her...

Bare en liten heads-up: Det blir solgt mdma i Oslo som ikke er helt rent, den inneholder ca 10% riktig vare altså mdma og resterende er mdvp og andre ting som binder den sammen. Brun aktig / våt og henger seg fast omtrent på zipposene. Kjenner til folk som har prøvd denne og blitt skikkelig dårlige, typ ekstrem hodepine, kast opp, vondt i øynene og en på legevakta med ekstrem hjertebank. Den lukter riktig, men likevel vet du at det ikke er mdma selv om dealeren din kanskje sier det. At folk tjener penger på den dritten, finner jeg uakseptabelt. Finnes også diverse innlegg om denne mdmaen på freak.no, så jeg er ikke den eneste med denne oppfatningen. Kjøp deg ezkit, eller lignende for å være sikker. Better safe then sorry. god helg!
Vis hele sitatet...
Fucking assholes som bare tenker på profitt! Og myndighetene gjør det ikke bedre med å konsekvent lyve og aldri advare mot de reelle farene, hvor dette er en av de absolutt største...

Jeg lurer på hvor mange hundre mennesker som har dødd av at de har tatt noe humbug og blitt lurt, i forhold til de man kan telle på én finger (i alle fall av bekreftede jeg vet om) og som godt mulig har tatt idiotiske doser.

Jeg lurer på om de rett og slett ikke skjønner... dessuten mistenker jeg at det er en del urban legends ute og går innad i ymse etater.

Uansett; inntil noen tar kontroll over dette markedet styres det av kyniske folk...og selv om dealeren din kanskje har bare gode intensjoner, så vet de som regel ikke så mye om hva de selger selv...

Jeg får lyst til å riste litt vett i noen!
Sist endret av phish; 16. august 2014 kl. 05:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.