View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det ikke?
Handler ikke tråden litt om overgang fra sukkerholdig brus til brus uten sukker?
(den har vel i hvert fall utviklet seg i den retningen)

Att man blir tjukk av å drikke 3liter vanlig cola om dagen er det vel rimelig å anta,
og att man, hvis man ønsker å endre dette ved å gå over til sukkerfri brus antagelig
må venne seg til smaken er heller ikke urealistisk.

Att tjukke folk ofte drikker lettbrus, som det nevnes, skyldes jo ikke brusen, men kostholdet deres ellers.
Så tenker de som så att det skal sukkerfritt for å i hvert fall ikke bli feitere, eller med en drøm om å bli slanke.
Vis hele sitatet...

Summen av flere anekdoter er ikke data, så man må gjerne fortelle hvor mange tjukkaser man ser som drikker max, men spesielt relevant for debatten er det likevel ikke...

Jeg ser du også vet overraskende mye om generalisert kunnskap om en hel gruppe mennesker. Pussig hvor mange her inne som vet alt om store grupper med mennesker....

At mange overvektige kan ha dårlig kosthold virker som en relativt lite kontroversiell påstand. Men å påstå at man vet noe om deres motivasjon eller driv for å velge den ene eller andre brusen uten videre er både spekulativt og meningsløst.

For min det holder jeg meg til de åpenbare fakta. Det er generelt bedre for helsen å drikke sukkerfri, enn sukkerholdig brus, spesielt ved stort inntak. Det er generelt ikke bra for helsen, i sær tennene å drikke mye syrlig veske.

Og ikke minst, hvilke smak folk liker best er deres sak og påvirker ikke mitt liv overhodet. Diskusjoner om hva som «smaker best» er omtrent like evneveikt som diskusjoner om hvorvidt ananas «hører til» på pizza...
Sist endret av Cikey; 29. april 2021 kl. 16:58.