Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av p0ffski
LTG : Hva bruker du som medium i boblebøttene ? Ser utrolig bra ut de bildene dine. Jeg har nettpotter med lekakuler, det fungerer greit. Men det slipper lys nedi vannet gjennom steinene, pga de er så store. Også virker det litt ustabilt nå som plantene er store å tunge. Faller lett til siden. Nå har jeg uansett problemer med spinnmidd. Men til neste gang mener jeg. Jeg har 50 stiklinger som har vokst seg store nok til blomst nå. De har ikke spinnmidd. (Stått i annet rom) Og de skal jeg omplassere i større bøtter for nå står dem skikkelitg tett. Og da skal jeg gjøre allt helt perfekt for dem. Fra dag en. Skrive notater, ta bilder. Og allt mulig. Tar ingen sjanser. SKAL få til dette det har jeg bestemt meg for ! Og takket være hjelp fra andre, spesiellt LoveToGrow, så skal jeg nok komme i mål
Vis hele sitatet...
Vel mediumet er jo bare vannet med næringsblandingen, men regner med du mener for å få det helt tett i nettpotten så det ikke kommer lys i bubbler'ene dine, siden lys og vann betyr alger, og alger betyr blokkering av røttene og dermed har røttene ikke mulighet til å ta opp verken luft eller næring.

Av erfaring virker det som det eneste som er helt tryggt er å bruke vanlig stein(singel), men faktisk være så "loco" at etter at steinene er lagt over røttene, teiper man med 2 lag duckteip eller annen lystett teip også over resten av nettpotten og steinene, men passer på at stammen til planten(e) har nok rom til å bli tykkere.

Et annet forslag kan være å heller ha mindre planter, men større bubblere. slik at du både får det lettere engående lys og også kan få mest ut av plassen du har. Da vil plantene bestandig stå stødig, de vil prudesere en bedre bud for du får en bedre lysintensitet for "hele" planten og ikke bare toppen. De vil pga gram pr. m2 gi deg mer buds pr. runde. Altså alt blir greiere, bortsett fra kanskje noe mer regelmessig bytting av næring.

Her er noen bilder for å friste deg til å prøver hvertfall. Bildene er hentet fra www.growkind.com

http://i214.photobucket.com/albums/cc312/LoveToGrow/growkind1.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc312/LoveToGrow/growkind2.jpg

Sorry for at jeg har vært litt fraværende for tiden.

Gleder meg til "plante-bloggen" din her i tråden=D

Shadow 84: Jeg syns pOffski har klart seg godt i besvarelsene sine til deg, så legger ikke til noe, men det er bare å spørre, så er jeg sikkert litt mer på hugget=)

Lykke til mann!
Sist endret av LoveToGrow; 28. august 2008 kl. 03:22.